Αρχική ΒΟΛΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ

από Πελιώ Παπαδιά

Το εκπαιδευτικό δράμα αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο κοινωνικής μορφής τέχνης και μάθησης. Χρησιμοποιεί τα εργαλεία του θεάτρου (ρόλοι, αυτοσχεδιασμοί, κοστούμια, σκηνικά, αφήγηση, ποίηση, εικαστικά, φωτογραφία κλπ.) και βοηθά τα παιδιά να εξερευνήσουν βαθύτερα τον εαυτό τους μέσα στον κόσμο τον οποίο ζουν, να δημιουργήσουν και να εκφράσουν τις απόψεις τους, να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία τους και ιδιαίτερα να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, δηλαδή την ταύτιση με τη συναισθηματική κατάσταση και θέση του άλλου. Το Εργαστήρι Ψυχοκινητικής προσφέρει από φέτος ένα νέο μάθημα για παιδιά 7-10 ετών.                                        

O σκοπός του μαθήματος: Ο σκοπός του μαθήματος είναι η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας, της φαντασίας και της ανεξάρτητης σκέψης των παιδιών  Τα παιδιά θα «παίζουν ρόλους», μέσα σε υποθετικές καταστάσεις και ιστορίες, αλλά με ασφάλεια και χωρίς θεατές, με στόχο να εξερευνούν σε βάθος τη στάση τους και τη σημασία των πράξεων τους.

Με ποια θέματα θα ασχοληθούν οι συμμετέχοντες: Η θεματική κάθε ομάδας συνήθως δεν προσχεδιάζεται, διότι κάθε παιδί, όπως και κάθε ομάδα, είναι διαφορετική. Απαραίτητη προϋπόθεση, είναι ο δάσκαλος να γνωρίσει τα παιδιά, τις ανάγκες τους, τις ιδιαιτερότητες τους και έπειτα, μαζί με τη βοήθεια των παιδιών, να σχεδιάζει τα μαθήματα και τη θεματική τους. Μερικά από τα θέματα με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί η ομάδα αφορούν σε πτυχές της κοινωνικής ζωής και έχουν σχέση με:

  • την αναγνώριση των συναισθημάτων
  • την προσωπική ευθύνη των πράξεων και των δικαιωμάτων
  • την επίδραση των ατομικών πράξεων μέσα στο κοινωνικό σύνολο
  • τη διερεύνηση των διαφόρων κοινωνικών ρόλων, της οικογένειας, της φιλίας, της ανεξαρτησίας καθώς και των ανθρωπίνων αξιών.

 

Γιατί κάνουμε εκπαιδευτικό δράμα στα παιδιά: Στο εκπαιδευτικό δράμα πρωταρχικός στόχος του παιδαγωγού είναι η συμμετοχή και η εμπλοκή όλης της ομάδας στη διαδικασία του δράματος. Μέσα από τη συμμετοχή αυτή, η ομάδα, διερευνά με ασφάλεια, μέσα σε ρόλο, αλλά δίχως θεατές, ένα πρόβλημα ή δίλλημα. Τα παιδιά, παρόλο που καλούνται να μπουν σε ρόλο και να βιώσουν μια νέα φανταστική κατάσταση, μεταφέρουν σε αυτήν το δικό τους διαφορετικό πραγματικό κόσμο. Έτσι, ο φανταστικός και πραγματικός κόσμος συνυπάρχουν δημιουργικά και μεταλλάσσονται σε κάτι νέο. Αυτό το διπλό πρόσωπο στο δράμα, το πραγματικό και το φανταστικό, η διπλή ύπαρξη που ονομάζουμε «μέθεξη» (metaxis), αποτελεί τη θεμελιώδη βάση του και το σημείο από όπου αντλεί την παιδαγωγική του δυναμική. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά μπαίνουν στην θέση κάποιου άλλου και χωρίς να το καταλαβαίνουν γνωρίζουν όλες τις πλευρές του προβλήματος, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση, την αυτοεκτίμηση, αλλά και την κοινωνική τους συνείδηση.

Μία πιθανή ιστορία: «Ήταν μια φορά ένας ζωολογικός κήπος. Σε αυτόν υπήρχαν πολλά ζώα. Ένα από αυτά ήταν και το λιοντάρι. Όλα τα παιδιά το έβλεπαν και τρόμαζαν με τη δύναμη του. Η φωνή του ακουγόταν από πολύ μακριά και αυτό το έκανε πολύ τρομακτικό. Ο αντίλαλος της έφτανε μέχρι την είσοδο του πάρκου. Όλοι οι επισκέπτες έρχονταν για να δουν αυτό το τρομαχτικό λιοντάρι. Μια ημέρα όμως αυτό το λιοντάρι, δίχως να αρρωστήσει ή κάποιο άλλο λόγο σταμάτησε να βρυχάται. Αυτό έκανε τους υπεύθυνους του πάρκου να ανησυχήσουν». Τα παιδιά σε αυτήν την ιστορία καλούνται να μπουν στο ρόλο του ειδικού των ζώων και να διερευνήσουν το γιατί το λιοντάρι σταμάτησε να βρυχάται. Τι σημαίνει να είσαι πάντα δυνατός και ο καλύτερος από όλους; Άραγε ένα λιοντάρι φοβάται τους άλλους; Πώς αισθάνονται οι άλλοι που είναι απέναντι σε ένα τόσο τρομαχτικό ζώο; Πώς επηρεάζουν οι ικανότητες μας τους άλλους; Τι σημαίνει να έχεις χάσει τη δύναμη σου; Συμβαίνει και στους ανθρώπους αυτό; 

Επιμέλεια – συντονισμός μαθήματος: κα Εμμανουέλα Παπασωτηρίου (Θεατροπαιδαγωγός)

Έναρξη: Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014
Πότε: Κάθε Δευτέρα 6 με 6:50
Που: Στο Εργαστήρι Ψυχοκινητικής
Κόστος: 50 € / μήνας

Μάθετε περισσότερα: 21300 500 89 και psychomotortherapy.blogspot.gr/2014/07/educational-drama.html

Εργαστήρι Ψυχοκινητικής

Γαρυττού 166Β – 153 43 Δουκίσσης Πλακεντίας – Κοντόπευκο Αγίας Παρασκευής
Τ: 213 00 500 89 – 210 8 100 508
W: http://www.playgym.gr/
E: contact@psychomotortherapy.gr
FB:www.facebook.com/Psychokinitiki  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ






Facebook

Newsletter

Συμπληρώστε το email σας για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα του Τaλκ

talcmag.gr ©2023 – All Right Reserved.