Αρχική ΒΟΛΤΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;

από Taλκ Team

To Starkids Drama είναι ένα πρόγραμμα που αξίζει να γνωρίσετε στο παιδί σας! Η εμψυχώτρια Νατάσα Χαϊδά απαντά στις ερωτήσεις του Τaλκ και σας λύνει όλες τις απορίες σχετικά με την πρωτοποριακή αυτή δράση.

Τι είναι το δράμα στην εκπαίδευση- θεατρικό παιχνίδι Starkids Drama και γιατί το παιδί μου να το παρακολουθήσει:

Το δράμα προέρχεται από το ρήμα δράω-δρω που σημαίνει ενεργώ πράττω, μέσα από το δράμα τα παιδιά συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι στο οποίο ανακαλύπτουν μόνα τους, τους ρόλους, τους ήρωες δηλαδή της κάθε ιστορίας, με σκοπό να ερευνήσουν τους χαρακτήρες τους και να γίνουν αντιληπτές οι ανθρώπινες σχέσεις και τα προβλήματά τους. Μέσα από την διαδικασία τα παιδιά αναπτύσσουν τη φαντασία, την παρατηρητικότητα, τη μνήμη και την κριτική σκέψη. Διερευνούν και να αξιολογούν το διαφορετικό, τοποθετώντας τον εαυτό τους σε σχέση με τους άλλους. Το Θεατρικό Παιχνίδι είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης, είναι μια δημιουργική, γοητευτική διαδικασία, που αγγίζει τις ψυχές των παιδιών.

Ποιες είναι οι πιο βασικές τεχνικές του δράματος στην εκπαίδευση –θεατρικού παιχνιδιού :

Η σωματική έκφραση

Με τα παιχνίδια σωματικής έκφρασης το παιδί παρατηρεί, χαλαρώνει, αυτοσυγκεντρώνεται, αποκτά πιο έντονα την αίσθηση του χώρου και του χρόνου, κανόνας σχέση με τα άλλα παιδιά χωρίς αναστολές και δισταγμούς.

Φαντασία

Διαμορφώνουν ένα περιβάλλον δράσης με διάφορους τρόπους, μέσα από τη ζωγραφική την γραφή και την κατασκευή χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά.

Παγωμένη εικόνα

Τα παιδιά κατά την διάρκεια μιας δράσης μπορούν να παγώσουν. Αυτή η παγωμένη εικόνα έχει δύναμη γιατί εκφράζει συναίσθημα και αναδεικνύει την συγκεκριμένη στιγμή της δράσης.

Κίνηση – Ήχος

Με μόνο την κίνηση ή και το ήχο μπορεί το παιδί να δώσει ψυχή σε ένα μια εικόνα φύσης, η να ζωντανέψει μια παγωμένη εικόνα.

Αυτοσχεδιασμός

Υπάρχουν τρία είδη αυτοσχεδιασμού, ο ελεύθερος στον οποίο τα παιδιά παρουσιάζουν την δική τους εκδοχή στην ιστορία, ο ημικατεργασμένος στον οποίο τα παιδιά έχουν πάρει μια οδηγία κατεύθυνσης από τον εμψυχωτή και ο κατευθυνόμενος στον οποίο ο εμψυχωτής από την αρχή δίνει φάσεις οδηγίες και όρια για την πορεία του δράματος.

Συζήτηση σκέψεων

Τα παιδιά ανταλλάσσουν απόψεις σχετικά με τους ρόλους των ηρώων, τους προβληματισμούς τους, τις αντιδράσεις τους.

Προσωπικά αντικείμενα

Ο Εμψυχωτής παρουσιάζει τα προσωπικά αντικείμενα του κάθε ήρωα, τα όποια  βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας του δράματος. Επίσης ο εμψυχωτής δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να φανταστούν τα προσωπικά αντικείμενα  των ηρώων, αφού βέβαια τα παιδιά γνωρίζουν καλά την ιστορία και έχει σκιαγραφηθεί ο χαρακτήρας και τα ενδιαφέροντα του κάθε ήρωα.

Ρόλος στο τοίχο

Ένας ρόλος αναπαρίσταται με μια φιγούρα που σχεδιάζουμε σε χαρτόνι μέσα στην

οποία μπορούν τα παιδιά να γράψουν φράσεις κλειδιά  αλλά κυρίως συναισθήματα που αισθάνονται για τους χαρακτήρες των ηρώων.

Διάδρομος συνείδησης 

Τα παιδιά στέκονται όρθια σ’ ένα διάδρομο με δυο παράλληλες σειρές. Καθώς ο ήρωας που αντιμετωπίζει ένα δίλημμα ή πρόβλημα περπατά ανάμεσά τους, τα παιδιά εκφράζονται λέγοντας δυνατά τις σκέψεις τους ή τις συμβουλές τους. Μπορεί αυτές οι απόψεις  να είναι ν αντικρουόμενες.

 Ανακριτική καρέκλα

Ένας χαρακτήρας- ρόλος δέχεται ερωτήσεις από τους άλλους. Αυτό γίνεται με το να κάθεται  ο χαρακτήρας- ρόλος σε μια καρέκλα, με το να φορέσει ένα κουστούμι ή να κρατάει ένα αντιπροσωπευτικό αντικείμενο της ιδιότητάς του.

Παιχνίδι των ρόλων

Τα παιδιά στη φάση αυτή ανακαλύπτουν ρόλους, κάνουν διαλόγους, Βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα των ηρώων, πολλές φορές μέσα από τους ρόλους  οδηγούνται σε συγκρούσεις. Εισχωρούν στα χαρακτήρα των ηρώων και εκφράζουν διαφορετικά συναισθήματα ανάλογα με το πώς αισθάνονται οι ήρωες κάθε φορά.

Σε όλη αυτή τη διαδικασία ο εμψυχωτής είναι ο συμπαίχτης και ο συνδημιουργός του παιχνιδιού.

Η Νατάσσα Χαϊδά αποφοίτησε από την Δραματική σχολή του Διομήδη Φωτιάδη συνεργάστηκε κυρίως σε κλασικό ρεπερτόριο με τον σκηνοθέτη Λάκη Κουρετζή στο θέατρο ημέρας, ο οποίος ήταν δάσκαλός της και ο πρώτος εισηγητής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα (1976). Παρακολούθησε διετές κύκλο σπουδών στο Εργαστήρι θεάτρου Πόρτα της Ξένιας Καλογεροπούλου για το δράμα στην εκπαίδευση  με την εκπαιδευτικό, θεατρολόγο Πέγκυ Στεφανίδου – Τσιτσιρίκου. Έτσι η εμψυχώτρια Νατάσσα Χαϊδά δημιουργεί, συμμετέχει και παίζει με τα παιδιά με σκοπό να τα μυήσει στην τέχνη της επικοινωνίας και έκφρασης. Περισσότερες πληροφορίες www.theaterkids.gr.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ






Facebook

Newsletter

Συμπληρώστε το email σας για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα του Τaλκ

talcmag.gr ©2023 – All Right Reserved.