ΒΟΛΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ: ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ… ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ από Πελιώ Παπαδιά 4 Νοεμβρίου, 2015 από Πελιώ Παπαδιά 4 Νοεμβρίου, 2015 0 Το Μουσείο Ηρακλειδών διοργανώνει εργαστήρια επικοινωνίας και συναισθηματικής ανάπτυξης για παιδιά 5 έως 8 ετών από την Αέρινη Πόλη, με εμψυχωτή τον ψυχολόγο Αντώνη Μπέρτο, που θα ολοκληρωθούν σε 10 δίωρες συναντήσεις. Μέσα από αυτά τα εργαστήρια, τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν τα συναισθήματα και τις ανάγκες τους, αλλά και να επικοινωνούν χωρίς βία, βλέποντας από την οπτική γωνία των συνανθρώπων τους. Επιπλέον, γνωρίζουν καλύτερα το σώμα τους κι αγκαλιάζουν όλες τις πλευρές του εαυτού τους, γίνονται καλοί ακροατές και μαθαίνουν την τέχνη της συνομιλίας με σεβασμό στη γνώμη των άλλων. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 7/11: Το 1ο βήμα της Επικοινωνίας δίχως βία: Παρατήρηση Με ασκήσεις και παιχνίδια που ενεργοποιούν τις πέντε αισθήσεις μας μαθαίνουμε να βλέπουμε και να ακούμε, χωρίς να κρίνουμε! 21/11: Το 2ο βήμα της Επικοινωνίας δίχως βία: Συναισθήματα Στόχος του εργαστηρίου είναι να βρούμε πολλούς τρόπους για να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας. 5/12: Το 3ο βήμα της Επικοινωνίας δίχως βία: Ανάγκες Μαθαίνουμε αποτελεσματικούς τρόπους για να εκφράσουμε την ανάγκη μας και να ακούσουμε τις ανάγκες των άλλων. 19/12: Το 4ο βήμα της Επικοινωνίας δίχως βία: Η φωνή του τσακαλιού και της καμηλοπάρδαλης Στόχος είναι να μάθουμε τα δυο είδη επικοινωνίας και να ξεχωρίσουμε ποιο μας βοηθά να επικοινωνούμε χωρίς βία. 16/1: «Περπατώντας με τα παπούτσια σου». Η αξία της ενσυναίσθησης Στόχος είναι να γνωρίσουμε την ενσυναίσθηση, την ικανότητα να δούμε από την οπτική γωνία του άλλου ανθρώπου, να προσπαθήσουμε να βιώσουμε τα συναισθήματά του και να επικοινωνήσουμε μαζί του, αποφεύγοντας οποιαδήποτε κριτική. 30/1: Όλα αυτά που είμαι εγώ. Η αξία της αυτοεκτίμησης (ταλέντα και δυσκολίες) Στόχος είναι τα παιδιά να ενθαρρύνονται να ανακαλύπτουν και να αγκαλιάζουν όλες τις πλευρές του εαυτού τους. 13/2: Όλα αυτά που είμαι εγώ: Η αξία της αυτοεκτίμησης (το Σώμα μου) Στόχος είναι τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους και πώς αυτό προσπαθεί να επικοινωνήσει για να μας δώσει κάποια μηνύματα με τη μορφή διαφορετικών σωματικών αντιδράσεων (π.χ. όταν κοκκινίζουμε, τρέμουμε ή νιώθουμε το σώμα μας σφιγμένο). 27/2: Όλα αυτά που είμαι εγώ: Η αξία της αυτοεκτίμησης (όνειρα και επιθυμίες) Στόχος είναι τα παιδιά να εκφράσουν τα όνειρα και τις επιθυμίες τους, που θα τους βοηθήσουν να έχουν στόχους στη ζωή και θα τη γεμίσουν με χαρά, αισιοδοξία και φαντασία. 5/4: Εγώ και η ομάδα μου: «Υπάρχω γιατί υπάρχουμε» – μέρος 1ο Πώς μπορώ να είμαι μέλος μιας ομάδας και να συμβάλλω ενεργά στο να λειτουργεί καλά και αποτελεσματικά; Μαθαίνω πόσο σημαντικό είναι να είμαι καλός ακροατής και να συζητώ με σεβασμό στη γνώμη των άλλων. Εμψυχώτριες: Βάλια Λουτριανάκη, Ειρήνη Μπούκουρα 7/5: Εγώ και η ομάδα μου: «Υπάρχω γιατί υπάρχουμε» – μέρος 2ο Βρίσκω τη θέση μου και το ρόλο μου στην ομάδα προτείνοντας ιδέες, εκφράζοντας συναισθήματα και ενθαρρύνοντας τους άλλους να είναι κι εκείνοι ο εαυτός τους. Εμψυχώτριες: Βάλια Λουτριανάκη, Ειρήνη Μπούκουρα Σχεδιασμός εργαστηρίων & εμψύχωση: Αντώνης Μπέρτος, ψυχολόγος ΕΚΠΑ-εμψυχωτής, ιδρυτής της Αέρινης Πόλης, ειδικευμένος στο πρόγραμμα «Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία» (2011-2012), που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Επιστημονική υπεύθυνη ενότητας «Λόγος και Σκέψη»: Βάλια Λουτριανάκη. Πότε: Τα Σάββατα, 7 & 21 Νοεμβρίου, 5 &19 Δεκεμβρίου 2015, 16 & 30 Ιανουαρίου, 13 & 27 Φεβρουαρίου, 9 Απριλίου, 7 Μαΐου 2016, 16:30-18:30, στο Κεντρικό Κτίριο του Μουσείου Ηρακλειδών (Ηρακλειδών 16, Θησείο) Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ. H Αέρινη Πόλη είναι μια ομάδα που σχεδιάζει και υλοποιεί πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στις σημερινές ανάγκες των σχολείων της χώρας μας. Ένα μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Αέρινης Πόλης έχει βασιστεί στο πρόγραμμα «Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία» (2011-2012), που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Όραμα και φιλοσοφία της Αέρινης Πόλης είναι η δημιουργική και ειρηνική συνύπαρξη και επικοινωνία. Ονειρευόμαστε παιδιά και εφήβους που θα μεγαλώνουν μέσα στον σεβασμό και την αυτοεκτίμηση, που θα μπορούν να χαράζουν την προσωπική τους πορεία και θα μοιράζονται τη ζωή με τους γύρω τους με τρόπους υγιείς και δημιουργικούς. Κεντρική μας ιδέα είναι ότι η υγιής επικοινωνία (στη σχολική τάξη, στην οικογένεια, ανάμεσα σε φίλους, αλλά και όπου αλλού χρειάζεται συνύπαρξη) μαθαίνεται. Αέρινη ΠόληΑντώνης ΜπέρτοςΜουσείο Ηρακλειδώνσυναισθηματική ανάπτυξη 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο MARIO MERZ. ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Επόμενο άρθρο O ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΣΕ ΟΠΕΡΑ, ΑΠΟ ΤΟ TETTIX MUSIC GROUP, ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΓΩ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ The Meet Market #EasterEdition στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Εξερευνώντας τα μυστικά του εγκεφάλου Η Αθήνα καλωσορίζει το 2024 με μια μεγάλη γιορτή στην καρδιά της πόλης παρέα με τον Νίκο Πορτοκάλογλου και τη Μαρίνα Σάττι! Μ(π)ες στο Μουσείο: Μια βόλτα στον μελωδικό κόσμο της Μαρίας Κάλλας μέσα στο νέο της μουσείο Από τις 23 Δεκεμβρίου έως τις 6 Ιανουαρίου τα «Χριστουγεννιάτικα Χωριά» υποδέχονται μικρούς και μεγάλους σε δέκα γειτονιές της πόλης Υποβρύχιο Bubble Show: Το πιο φαντασμαγορικό θέαμα για όλη την οικογένεια την περίοδο των Χριστουγέννων!