ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΟΜΑΔΑ HIPPO| ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΡΑ ΣΤΗΝ ΕΥΠΛΑΣΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ. από Πελιώ Παπαδιά 12 Ιανουαρίου, 2017 από Πελιώ Παπαδιά 12 Ιανουαρίου, 2017 0 Μετά τη θερμή ανταπόκριση κοινού και κριτικών, η Ομάδα Hippo με χαρά ανακοίνωσε την παράταση των παραστάσεων της Ωραίας Κοιμωμένης², που παρουσιάζεται στο Θέατρο 104, μέχρι την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017! Το Τaλκ μίλησε με τον Φώτη Δούσο και τον Αλέξανδρο Ράπτη, που μας μιλούν για την ομάδα, την παράσταση τους και το παιδικό θέατρο. 1.Χαιρετώ την ομάδα Hippo! Μιλήστε μας λίγο για εσάς. Από πού πήρατε το όνομά σας, ποιοι είστε και τι ωραία κάνετε; Δημιουργήσαμε την ομάδα το 2009, αφού κάναμε τον κύκλο μας σε άλλες παρεμφερείς καλλιτεχνικές δραστηριότητες (μουσική, κινηματογράφο, συγγραφή κτλ). Είπαμε να ασχοληθούμε με το θέατρο για παιδιά γιατί έχει πολλά περιθώρια για πειραματισμό και είναι πολύ απαιτητικό. Το αντιμετωπίσαμε σαν πρόκληση και μπήκαμε στον χώρο με τον δέοντα σεβασμό. Στην πορεία είδαμε ότι το στυλ θεάτρου που προτείνουμε είχε και έχει μεγάλη απήχηση στο ανήλικο ακροατήριο και στους εκπαιδευτικούς και αυτό μας έδωσε ώθηση να συνεχίσουμε. Όσον αφορά το όνομα Hippo έχει συνειρμική αναφορά στα παιδικά μας χρόνια. Στην ουσία θέλαμε να έχουμε ένα ανάλαφρο και περιπαικτικό όνομα, και όπως διαπιστώσαμε αρέσει στα παιδιά και να κάνει τους μεγάλους να χαμογελούν. 2.Η Ωραία Κοιμωμένη σας, που παρουσιάζεται φέτος στο 104, παίρνει παράταση μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου! Πείτε μας γιατί την υψώσατε στο τετράγωνο και ποιες οι διαφορές της από το κλασικό παραμύθι του Περώ. Η Ωραία Κοιμωμένη² αποτελεί μια διασκευή της κλασικής ομώνυμης ιστορίας γραμμένη σε… δεκαπεντασύλλαβο με ομοιοκαταληξία. Η έμπνευση ανήκει στην μόνιμη συνεργάτη της ομάδας, συγγραφέα και θεατροπαιδαγωγό, Καλλιόπη Φύκαρη. Κάποια από τα δομικά στοιχεία του κλασικού παραμυθιού έχουν κρατηθεί, αλλά στην προσέγγισή μας αλλάζει δραστικά το τέλος. Θα μας επιτρέψετε να μην αποκαλύψουμε τι ακριβώς γίνεται! Πρόκειται για ένα έργο με πολύ γρήγορους ρυθμούς, κέφι, γέλιο, περιπέτεια και συγκίνηση. Στην παράσταση δύο ηθοποιοί (ο Γιώργος Σοφικίτης και η Ανθή Φουντά) αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας όλους τους ρόλους, χρησιμοποιώντας το σώμα τους, την φωνή, μάσκες, δισδιάστατες κούκλες και περίεργα κουστούμια. Σε αυτή την δυαδικότητα που λειτουργεί όμως σαν πολλαπλότητα οφείλεται η ύψωση στη δύναμη του τετραγώνου! 3.Το κλασικό παραμύθι είναι περισσότερο… κοριτσίστικο (όμορφη- πριγκίπισσα- δέχεται- κατάρα- και- σώζεται -από -τον- πρίγκιπα)! Η δική σας ιστορία έχει αυτή την πιο θηλυκή χροιά ή είναι unisex; Στο κοινό σας βλέπετε ίδιο αριθμό αγοριών και κοριτσιών; Στο κοινό μας είναι ισάριθμα τα αγόρια με τα κορίτσια. Και απολαμβάνουν την παράσταση όλα το ίδιο. Προσπαθούμε να φωτίσουμε το θέμα μας από πολλές πλευρές, έτσι σε καμία περίπτωση δεν έχουμε ένα “φεμινιστικό παραμύθι” – όχι ότι αυτό θα ήταν κακό βέβαια! Η προσέγγισή μας είναι ανθρωποκεντρική και εστιάζει στην εσωτερική αλλαγή. Κάτι που δεν έχει να κάνει με το φύλο. 4. Μετά την παράσταση ακολουθεί πάντοτε εκπαιδευτικό δράμα. Τι επιπλέον προσφέρει στα παιδιά η δράση αυτή; Οι δραστηριότητες που ακολουθούν την παράσταση (όπως και κάθε παράστασή μας) δεν παίζουν απλώς συμπληρωματικό ρόλο, αλλά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι αυτής. Προκύπτουν από τεχνικές του εκπαιδευτικού Δράματος και του θεατρικού παιχνιδιού και είναι φυσικά διαδραστικές και βιωματικές. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες γίνεται μια αναψηλάφιση κομβικών θεμάτων που αναδεικνύονται από το εκάστοτε έργο και δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να εμβαθύνουν λίγο περισσότερο στην αισθητική και νοητική τους εμπειρία. Το ιδιότυπο εργαστήρι που στήνεται μετά την παράσταση είναι κατάλληλο και για τα παιδιά πολύ νεαρής ηλικίας. Ως γνωστόν τα παιδιά λατρεύουν τις συμμετοχικές δραστηριότητες! 5. Ποια θεατρικά στοιχεία χρησιμοποιεί στις παραστάσεις της η Ομάδα Hippo; Γίνεται ένας συμφυρμός πολλών και διαφορετικών στοιχείων. Βασίζουμε τις παραστάσεις μας στο σωματικό θέατρο και χρησιμοποιούμε σχεδόν πάντα μάσκες και κούκλες, ενώ δεν λείπει ο χορός και το τραγούδι. Μας ενδιαφέρει να διερευνούμε νέους τρόπους αφηγηματικότητας. 6. Πόσο σημαντική θεωρείτε πως είναι η επαφή των παιδιών με το θέατρο από μικρή ηλικία; Γιατί θα λέγατε σε ένα γονιό να φέρει το παιδί του στην παράσταση σας; Το θέατρο επιδρά στην εύπλαστη προσωπικότητα του παιδιού με τρόπο καταλυτικό. Το γαλουχεί, του εμπνέει πρότυπα συμπεριφορών, εμφυσά στην ψυχή του ιδανικά, ενισχύει την αισθητική του καλλιέργεια, του προσφέρει πλούτο ιδεών, επιτείνει την δημιουργική δύναμη της φαντασίας του. Είναι με λίγα λόγια ένα αποτελεσματικότατο παιδαγωγικό εργαλείο και ως τέτοιο πρέπει να συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες κάθε γονέα που επιθυμεί την ομαλή ψυχοσυναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού του. 7. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια ως ομάδας; Εκτός από την Ωραία Κοιμωμένη² που παίζεται κάθε Κυριακή στο θέατρο 104 στο Γκάζι έχουμε άλλες δύο παραστάσεις: την “Αυγή και τον Ανθό” του Θωμά Βελισσάρη, που παρουσιάζεται στην Θεσσαλονίκη στον πολυχώρο Ενώ και το “Μια φορά και ένα φτερό” που περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Επίσης σχεδιάζουμε εκπαιδευτικά προγράμματα, σεμινάρια, περιοδείες στο εξωτερικό, παραστάσεις για ενηλίκους, ταινίες, εκδόσεις βιβλίων. Hippo Theatre Group Ωραία Κοιμωμένη² Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Αθήνα (μετρό Κεραμεικός) Παράταση Παραστάσεων μέχρι την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 Παραστάσεις: Κάθε Κυριακή στις 12.00 το μεσημέρι θέατροομάδα HIPPOπαιδικό θέατροΩραία Κοιμωμένη² 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο FLEXA SALE|ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΕΚΠΤΩΣΗ ΕΩΣ 15% ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΪΝΤΑ FLEXA Επόμενο άρθρο KINDER DOCS| ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Φαίδρα Παπανικολάου: Απολαμβάνω να εργάζομαι μαζί με τα παιδιά μέσω των τεχνών Πού πήγε το Νησί του Ποτέ-Ποτέ; Καλλιεργώντας στα παιδιά την προσαρμοστικότητα Άννα Κανδαράκη: Ας επιτρέψουμε στον εαυτό μας να δυσκολεύεται ακόμα και τα Χριστούγεννα Δωρομπερδέματα για μικρούς και… αρκετά μεγάλους Φέτος τα Χριστούγεννα, ο Μάνος Μπονάνος λέει τα Κάλαντα Καβάλα σε Καμήλα Μάρω Θεοδωράκη: Να καλλιεργήσουμε την καλοσύνη και την εγκαρδιότητα στα παιδιά μας!