ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΜΕΝ ΡΟΥΓΓΕΡΗ από Βασιλική Τζεβελέκου 8 Ιανουαρίου, 2013 από Βασιλική Τζεβελέκου 8 Ιανουαρίου, 2013 0 Από τα πιο γνωστά πρόσωπα στον χώρο του παιδικού θεάτρου, με επιτυχημένες παραστάσεις, πολλές εκ των οποίων ενέπνευσαν και άλλους καλλιτέχνες, η Κάρμεν Ρουγγέρη ανεβάζει τη θεατρική χρονιά 2012-2013 όχι ένα, αλλά δύο έργα για «παιδιά από 2,5 έως 102,5 ετών» όπως τα χαρακτηρίζει. Στην παιδική σκηνή του θεάτρου Κιβωτός του Γιώργου Φρατζεσκάκη θα δούμε το Αίσωπος, κάτι θέλει να μας πει. Με τον αρχαίο μυθοποιό είχε καταπιαστεί και πριν από περίπου δέκα χρόνια, αλλά η διαχρονική αξία των ιστοριών του την οδήγησε στην απόφαση να ετοιμάσει μια σύνθεση των πιο ωραίων και γνωστών. Αφηγείται συνολικά 18 με κεντρικό άξονα τον Τζίτζικα και τον Μέρμηγκα. Στον Ελληνικό Κόσμο διασκευάζει και σκηνοθετεί για πρώτη φορά την Αργοναυτική Εκστρατεία, συνδυάζοντας το θέατρο με τη μουσική και τις νέες τεχνολογίες. Πάνω από τριάντα χρόνια φτιάχνει η Κάρμεν Ρουγγέρη επιτυχημένες παιδικές παραστάσεις. Όπως ιστορεί στο Taλκ «όλα ξεκίνησαν κάπου τη δεκαετία του 1980, όταν διάλεγε έργα για να τα παίζουν τα παιδιά της και οι φίλοι τους και να περνάνε ωραία τα Σαββατοκύριακα». Έτσι δημιουργήθηκε, στη Νέα Σμύρνη, η ομάδα Ρακοσυλλέκτες. «Πολλοί μικροί τότε λάτρεψαν το θέατρο και σήμερα είναι επαγγελματίες. Παιδιά μου είναι όχι μόνο η κόρη μου, η Χριστίνα Κουλουμπή, αλλά και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, ο Αλέξανδρος Κομπόγιωργας, η Ελένη Καρακάση και ο Στέφανος Κοσμίδης» μας λέει. Θυμάται, επίσης, ότι μια από εκείνες τις παραστάσεις την παρακολούθησε ο Αλέξης Σολωμός και την κάλεσε στο Εθνικό, όπου στην Παιδική Σκηνή ανέβασε τις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη. Παράλληλα διηύθυνε για σειρά ετών και την παιδική σκηνή της Λυρικής. Φέτος οι Κυριακές παρέα με τον Αίσωπο «ξεκίνησαν με τρομερή επιτυχία και δεν εννοώ», εξηγεί, «μόνο το γεμάτο θέατρο, αλλά κυρίως τη συμμετοχή των παιδιών στην παράσταση. Φωνάζουν, παρεμβαίνουν, προειδοποιούν, είναι σαν να παίζουν τα ίδια και είναι ευτυχισμένα. Έχουμε δώσει μεγάλη έμφαση στο εικαστικό μέρος, με ένα πολύχρωμο σκηνικό σε μαύρο φόντο όπου όλες οι φιγούρες βγαίνουν ανάγλυφες, με πολλούς φωτισμούς και ωραία κοστούμια. Κάθε μύθος είναι διαφορετικός, που σημαίνει ότι κάθε φορά, μπροστά στα μάτια των παιδιών, αλλάζει το σκηνικό. Και έχουμε μια σύντομη συνομιλία με τα παιδιά για να σταθούμε στο μήνυμα που θέλουν να περάσουν οι μύθοι». Γιατί όμως διάλεξε τον Αίσωπο; «Είναι πολύ μεγάλος παραμυθάς, σοφός και έξυπνος. Στην αρχή της παράστασης εξηγούμε στα παιδιά ότι ήταν δούλος κι άσχημος, αλλά ξεχώριζε για το μυαλό του και τα πνευματικά του χαρίσματα και έτσι κατάφερε να κερδίσει την ελευθερία του. Ο Αίσωπος είναι διαχρονικός και σύγχρονος. Είναι εκπληκτικό πώς με τόσο σύντομες κι απλές αφηγήσεις καταφέρνει να είναι τόσο εύστοχος και να βγάζει τόσο σπουδαία διδάγματα». Και την Αργοναυτική Εκστρατεία; «Συνεχίζω ένα ταξίδι στη μυθολογία και είμαι περήφανη γι’ αυτό. Είναι η πρώτη φορά που ανεβαίνει η Αργοναυτική Εκστρατεία. Για να την ετοιμάσω δούλευα δύο τρία χρόνια, κάτι που κάνω σε όλες τις δουλειές μου. Έχω συμβουλευτεί οτιδήποτε έχει δημοσιευτεί και χρησιμοποιώ τις εκδοχές που θα με βοηθήσουν να κάνω πιο ωραίο το παραμύθι και το ταξίδι. Είμαι απόλυτα πιστή στο πνεύμα της ιστορίας και με ενδιαφέρει να καταλάβουν τα παιδιά το μεγαλείο της ελληνικής μυθολογίας. Είναι ευτύχημα που έχουμε τον Ελληνικό Κόσμο, από τα ωραιότερα θέατρα της Αθήνας, που μας δίνει παράλληλα τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τη σύγχρονη τεχνολογία και τα νέα μέσα. Η παράσταση έχει πολλές εκπλήξεις και πολλά κομμάτια της είναι κινηματογραφημένα. Το πέρασμα, π.χ., της Αργούς από τις Συμπληγάδες Πέτρες και η σκηνή με την Αθηνά, τον Δία και την Ήρα να μιλάνε μέσα στα σύννεφα του Ολύμπου. Μου αρέσει ιδιαίτερα και η στιγμή που οι Σειρήνες, προσπαθώντας να κρατήσουν κοντά τους τον Ιάσονα και τους Αργοναύτες, αρχίζουν να παραβγαίνουν στο τραγούδι με τον Ορφέα». Δύο παραστάσεις σε καιρούς κρίσης; «Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που έχουμε σε τέτοιες δύσκολες εποχές γεμάτα θέατρα. Να σας πω ότι μόνο για την Αργοναυτική Εκστρατεία έχουν κρατηθεί 35.000 εισιτήρια από σχολεία και για τους Μύθους του Αισώπου, που ξεκίνησε πιο αργά η προπώληση, έχουν φτάσει τα 20.000. Έχουμε κρατήσει στα 7 ευρώ το εισιτήριο για τα σχολεία και στα 10 το οικογενειακό και όπου υπάρχει ανάγκη βοηθάμε. Υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης με τον κόσμο και τα παιδιά φεύγουν ευτυχισμένα». «Είναι δύσκολο κοινό τα παιδιά», καταλήγει, «ειδικά σήμερα που μεγαλώνουν με πολύ σκληρά πρότυπα και απαράδεκτα ηλεκτρονικά παιχνίδια όπου βγαίνει νικητής όποιος σκοτώσει του περισσότερους. Τώρα τα παιδιά χρειάζονται την τρυφερότητα, τη χρυσόσκονη του θεάτρου. Έτσι μόνο τα διαπαιδαγωγείς και τους διαμορφώνεις γούστο». snowparkέλκηθροθέατροΚάρμεν Ρουγγέρηπαιδικό θέατροσυνέντευξη 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο ΣΠΟΡ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Επόμενο άρθρο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Φαίδρα Παπανικολάου: Απολαμβάνω να εργάζομαι μαζί με τα παιδιά μέσω των τεχνών Πού πήγε το Νησί του Ποτέ-Ποτέ; Καλλιεργώντας στα παιδιά την προσαρμοστικότητα Άννα Κανδαράκη: Ας επιτρέψουμε στον εαυτό μας να δυσκολεύεται ακόμα και τα Χριστούγεννα Δωρομπερδέματα για μικρούς και… αρκετά μεγάλους Φέτος τα Χριστούγεννα, ο Μάνος Μπονάνος λέει τα Κάλαντα Καβάλα σε Καμήλα Μάρω Θεοδωράκη: Να καλλιεργήσουμε την καλοσύνη και την εγκαρδιότητα στα παιδιά μας!