ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΩ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΩ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΜΕ ΒΟΛΕΥΕΙ. ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ από Πελιώ Παπαδιά 1 Μαρτίου, 2019 από Πελιώ Παπαδιά 1 Μαρτίου, 2019 0 Ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών δυσκολεύεται να μάθει την προπαίδεια, πολλές φορές -ανάλογα με το μαθησιακό προφίλ του παιδιού- οι τρόποι εκμάθησης που προτείνει το σχολείο δεν αποδίδουν, ενώ τα Μαθηματικά ως έννοια προκαλούν συχνά τρόμο σε μικρούς και μεγάλους, με την αντίδραση αυτή να ξεκινάει από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και να φτάνει ως το τέλος του Λυκείου. Μάλιστα, μαθηματικοί διδάσκοντες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υποστηρίζουν ότι μόνο ένα 30% των μαθητών που φτάνουν στο Γυμνάσιο γνωρίζουν να κάνουν άριστα πολλαπλασιασμό και διαίρεση. Σας προτείνουμε, λοιπόν, ένα εξαιρετικό εργαλείο με το οποίο θα υποστηρίξετε τα παιδιά σας στην προσπάθειά τους να μάθουν την προπαίδεια και θα τα ενισχύσετε μαθησιακά και κατ’ επέκταση και ψυχολογικά. Από τις εκδόσεις Πεδίο κυκλοφορεί ο πρώτος τόμος της σειράς βιβλίων του Δρα Γιάννη Καραγιαννάκη «Πολλαπλασιάζω και διαιρώ με τον τρόπο που με βολεύει», ο οποίος εμπεριέχει τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 και 10. Μέσα στο βιβλίο περιλαμβάνονται: ✓ Διαίρεση με το 1, 2, 3, 4, 5, 10 ✓ Μονοί και ζυγοί αριθμοί ✓ Το μισό και το διπλάσιο ✓ Εμβαδόν ορθογωνίων ✓ Προβλήματα πολλαπλασιασμού και διαίρεσης καθώς και εποπτικό υλικό. Στόχος του βιβλίου “Πολλαπλασιάζω και διαιρώ με τον τρόπο που με βολεύει” είναι η βιωματική και πολυαισθητηριακή κατανόηση και εφαρμογή εναλλακτικών στρατηγικών εκμάθησης της προπαίδειας, όταν ο παραδοσιακός τρόπος στείρας απομνημόνευσης (παπαγαλία) δεν λειτουργεί. Μέσω των ποικίλων δραστηριοτήτων παρέμβασης, τα παιδιά πετυχαίνουν αρχικά να κατανοήσουν σε βάθος την έννοια του πολλαπλασιασμού, την έννοια της διαίρεσης καθώς και τη μεταξύ τους σχέση, και στη συνέχεια να εκπαιδευτούν σε τεχνικές αυτοματοποίησης της προπαίδειας. Το κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να εκπαιδευτεί σε διαφορετικές στρατηγικές εύρεσης των γινομένων της προπαίδειας επιλέγοντας εκείνες που τελικά το βολεύουν καλύτερα. Η χρήση αυθεντικών υλικών της καθημερινότητας βοηθά τους μαθητές αφενός να αντιληφθούν με χειροπιαστό τρόπο τις μαθηματικές έννοιες, τονώνοντας το αίσθημα αυτοπεποίθησης και καλλιεργώντας θετική στάση απέναντι στο μάθημα των μαθηματικών, και αφετέρου να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες αυτές στην καθημερινότητά τους, συμβάλλοντας τελικά στην τόνωση του αισθήματος της αποτελεσματικότητας σε σχέση με την εκμάθηση της προπαίδειας. Όπως προαναφέρθηκε, η κατάκτηση της προπαίδειας και των αντίστοιχων πηλίκων πολλές φορές μετατρέπεται σε συνεχή πηγή δυσκολιών για μαθητές, γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς, καθώς αποτελεί βασική δεξιότητα που πρέπει να διαθέτει ένας μαθητής τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να ανταποκριθεί σε μια σειρά από διαδικασίες όπως κάθετος πολλαπλασιασμός, κάθετη διαίρεση, πράξεις με κλάσματα, δυνάμεις, εξισώσεις κ.ά Δείτε κάποιες από τις σελίδες του εδώ. Ο Γιάννης Καραγιαννάκης έχει αναπτύξει και χρησιμοποιεί μια ποικιλία τεχνικών για να προσελκύσει και να διατηρήσει την προσοχή των μαθητών, παρουσιάζει με πολύ οργανωμένο τρόπο αυτά που πρέπει να μάθουν οι μαθητές, κυρίως όμως δίνει νόημα σε αυτό που πρέπει να κατανοήσουν οι μαθητές με το να παρουσιάζει την πληροφορία με συγκεκριμένες και πολύ επιτυχημένες εικόνες. –Πέτρος Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ Το “Πολλαπλασιάζω και διαιρώ με τον τρόπο που με βολεύει” είναι ένα ακόμη βιβλίο γραμμένο με μεράκι από έναν επιστήμονα που αγαπά τους αριθμούς και που επιθυμεί να βοηθήσει μικρά και μεγάλα παιδιά, με ή/και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, να κατανοήσουν και να λατρέψουν τον μαγικό κόσμο των αριθμών… τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση. –Δρ Ελένη Λιβανίου, Σχολική Ψυχολόγος Λίγα λόγια για τον συγγραφέα: O Γιάννης Καραγιαννάκης είναι επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μάλτας (University of Malta), διδάσκων του Εθνικού& Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Ινστιτούτο Έρευνας Επιστημών Ψυχολογίας του Καθολικού Πανεπιστημίου της Λουβένης (Catholic University of Leuven). Το ερευνητικό του ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον χώρο των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά (ΜΔΜ) και, ειδικότερα, στη διερεύνηση του είδους (ειδικού ή γενικού γνωστικού τομέα) των δυσκολιών στα Μαθηματικά και στην ανάπτυξη επιστημονικά τεκμηριωμένων στρατηγικών αντιμετώπισης για μαθητές 8-18 ετών. Έχει λάβει μέρος σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα με αντικείμενο τις Μαθησιακές Δυσκολίες: DYSSpeLD (2010-2012), EUPALT (2011-2013) και EUSpLD (2014-2017). H δουλειά του έχει δημοσιευτεί σε διεθνή ερευνητικά περιοδικά με κριτές και έχει παρουσιαστεί σε πλήθος διεθνών συνεδρίων, σε αρκετά από τα οποία συμμετείχε ως προσκεκλημένος κεντρικός ομιλητής. Έχει πολυετή εμπειρία στην αξιολόγηση μαθητών που αντιμετωπίζουν ΜΔΜ και στον σχεδιασμό παρεμβάσεων, και έχει εκπαιδεύσει χιλιάδες ειδικούς και εκπαιδευτικούς σε διεθνές επίπεδο. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος του τομέα των Μαθηματικών και του πρότυπου σχολείου για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες Eureka Leuven School του Βελγίου. Επίσης, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου και συντονιστής της ακαδημαϊκής επιτροπής του European Dyslexia Association. Ο πρώτος τόμος του βιβλίου “Πολλαπλασιάζω και διαιρώ με τον τρόπο που με βολεύει” κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πεδίο, ενώ ο δεύτερος τόμος που περιλαμβάνει τις προπαίδειες των 6,7,8,9 είναι υπό έκδοση. ΒιβλίοΓιάννης ΚαραγιαννάκηςδιαίρεσηΕκδόσεις ΠεδίομαθηματικάΠολλαπλασιάζω και διαιρώ με τον τρόπο που με βολεύειπολλαπλασιασμόςπροπαίδεια 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο ΣΟΚΑΡΟΥΝ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΣΤΗ ΒΑΡΚΙΖΑ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΚΙ ΕΚΕΙΝΟ ΚΑΗΚΕ ΖΩΝΤΑΝΟ Επόμενο άρθρο ΣΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ 16 ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ Ο ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Terra Ultima: Η ανακάλυψη μιας άγνωστης ηπείρου Οικογένεια είμαστε… Γνωρίζοντας στα παιδιά την κλασική λογοτεχνία Ένα γράμμα από τον γάτο Μαουρίτσιο, τον βιβλιοφάγο “Γιατί κλαις, μαμά;” Ένα λεύκωμα ενσυναίσθησης για ενήλικους από την Εύη Ανδριώτη Πού πήγε το Νησί του Ποτέ-Ποτέ; Καλλιεργώντας στα παιδιά την προσαρμοστικότητα