ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΤΙΝΙΑ: ΒΑΖΕΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ από Τaλκ 3 Ιουλίου, 2019 από Τaλκ 3 Ιουλίου, 2019 0 Σειρά ρυθμίσεων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών προτείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να υπάρξουν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα σχετίζονται με τα μέτρα ασφαλείας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους. Ειδικότερα, στην εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών προς τη νεοσυσταθείσα επιτροπή που έχει ως αντικείμενο τη διαμόρφωση του πλαισίου όπου θα λειτουργούν τα ηλεκτρονικά πατίνια αναφέρονται τα εξής: – Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) είναι όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγονται στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται ένα βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς. – Οι οδηγοί τους απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα. Παράλληλα υποχρεούνται να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο. – Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την ταχύτητα τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ/ώρα και 25 χλμ/ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν.2696/99 (ΦΕΚ 57/Α’) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ/ώρα οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. – Προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Για εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5Χ8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσής/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ’ ελάχιστο την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος. Σε δεύτερο χρόνο προβλέπεται η ρύθμιση με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών των θεμάτων σήμανσης των ΕΠΗΟ με σήμανση CE και τα ζητήματα εποπτείας της αγοράς. Μετά την έκδοση της απόφασης αυτής ο οικονομικός φορέας οφείλει να θέτει σήμανση CE στα ΕΠΗΟ που κατασκευάζει ή αντιπροσωπεύει κατά την έννοια του άρθρου 30 του Κανονισμού 765/2008/ΕΚ. Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ). 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο ΟΙ ΕΡΩΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΩΝ: ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΕΛΛΑΣ Επόμενο άρθρο ΕΛΕΥΘΕΡΗ Η ΚΑΡΟΛΑ ΡΑΚΕΤΕ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Τέμπη: Ανοιχτή η υπόθεση για περαιτέρω έρευνα από το Ευρωκοινοβούλιo Συστάσεις ΕΟΔΥ για το άνοιγμα των σχολείων στις 8 Ιανουαρίου 2024 Secret Santa: Το Μαζί για το Παιδί εκπληρώνει τις ευχές 1.520 παιδιών! #safefriday 2023: Και φέτος η Hellas Direct βγαίνει στους δρόμους και φτιάχνει σχολικές διαβάσεις Πάμε να βοηθήσουμε όλοι τη δεκάχρονη Αγγελική-Νεκταρία που πρέπει να υποβληθεί άμεσα σε χειρουργική επέμβαση και σκληροθεραπεία! Επιστρέφοντας στα θρανία με χαρά και αξιοπρέπεια: Πανελλήνια συγκέντρωση σχολικών ειδών από «Το Χαμόγελο του Παιδιού»