ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕ ΚΑΙ ΜΑΓΕΨΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ Η ΓΕΝΟΥΦΑ από Τaλκ 15 Οκτωβρίου, 2018 από Τaλκ 15 Οκτωβρίου, 2018 0 Η Εθνική Λυρική Σκηνή, ξεκίνησε επίσημα τη σεζόν 2018/19 με τη Γενούφα του Λέος Γιάνατσεκ, συστήνοντας στο ελληνικό κοινό ένα μοναδικό οπερατικό αριστούργημα. Με ενθουσιώδη χειροκροτήματα και πολλά μπράβο ολοκληρώθηκε η πρεμιέρα της Γενούφας, την Κυριακή 14 Οκτωβρίου, στην κατάμεστη Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ. Το έργο που καθιέρωσε παγκοσμίως τον Λέος Γιάνατσεκ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ανοίγοντας την καλλιτεχνική περίοδο 2018/19 της ΕΛΣ. Βασισμένη στο λογοτεχνικό έργο της Γκαμπριέλας Πρεΐσσοβα Η ψυχοκόρη της, η Γενούφα “συνομιλεί” με τη Φόνισσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, καθώς κεντρικό της θέμα είναι η βρεφοκτονία, ως συνέπεια των σκληρών συνθηκών που χαρακτήριζαν τις μικρές κλειστές κοινωνίες της υπαίθρου. Το εμβληματικό έργο του 20ου αιώνα -το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η τσέχικη απάντηση στο ιταλικό κίνημα του βερισμού-, ξεπέρασε τις δυσκολίες που συχνά θέτει στο κοινό το σύγχρονο ρεπερτόριο και επιβλήθηκε στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου, χάρη στον λυρισμό, τη συναισθηματική του ειλικρίνεια, τη μεγαλειώδη μουσική και την υπόθεσή του, δραματική και βαθιά ανθρώπινη. Η νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ευτύχησε στην σκηνική της απόδοση, αλλά και στην μουσική της ερμηνεία, εντυπωσιάζοντας το κοινό, η πλειοψηφία του οποίου το είδε για πρώτη φορά. Η διακεκριμένη Γερμανίδα σκηνοθέτρια Νίκολα Ράαμπ παρουσίασε τον ωμό ρεαλισμό του έργου μέσα από μια ποιητική ανάγνωση, ενώ καθοδήγησε τους πρωταγωνιστές σε ερμηνείες με έντονη θεατρικότητα. Αφήνοντας τα δραματικά στοιχεία του έργου να τονίζονται από τη μουσική, η Ράαμπ παρουσίασε τις δραματικές σκηνές του έργου με μέτρο και αλήθεια. Ο σπουδαίος σκηνογράφος Γιώργος Σουγλίδης δημιούργησε ένα εξαιρετικό σκηνικό -ένα σπίτι σε ένα σκοτεινό δάσος, το οποίο καθώς εξελίσσεται η ιστορία αποσυντίθεται-, ενώ τα κοστούμια άλλοτε μαύρα και άλλοτε πολύχρωμα, λειτούργησαν σαν μια υπόμνηση στην μοραβική ύπαιθρο. Ο Φώτης Νικολάου επιμελήθηκε την όμορφη κίνηση πρωταγωνιστών και Χορωδίας, ενώ ο Νταβίντ Ντεμπριναί συμπλήρωσε με τους υπέροχους φωτισμούς του, την ατμόσφαιρα του έργου. Η Σάρα-Τζέιν Μπράντον έπλασε μια ευαίσθητη Γενούφα εντυπωσιάζοντας με την λυρική φωνή και την τρυφερότητα της ερμηνείας της. Η Ζαμπίνε Χογκρέφε στον ρόλο της νεωκόρισσας καθήλωσε με τις μοναδικές φωνητικές και σκηνικές της αρετές και απέσπασε το μεγαλύτερο χειροκρότημα του κοινού. Ο Φρανκ βαν Άκεν και ο Δημήτρης Πακσόγλου -οι δύο άντρες που καθορίζουν τις τύχες των γυναικών- εντυπωσίασαν και ενθουσίασαν το κοινό. Πολύ θετικές εντυπώσεις άφησαν οι Ινές Ζήκου, Γιάννης Γιαννίσης, Δημήτρης Κασιούμης, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Άρτεμις Μπόγρη, Μπαρούνκα Πράιζινγκερ, Βαρβάρα Μπιζά, Μιράντα Μακρυνιώτη. Ο Λουκάς Καρυτινός διεύθυνε την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ με ένταση αναδεικνύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της μουσικής του Γιάνατσεκ που υπογραμμίζει το δράμα και καθοδηγεί την δράση. Επόμενες παραστάσεις 19, 21, 24, 27 Οκτωβρίου και 2 Νοεμβρίου 2018. Δείτε αναλυτικότερα για την παράσταση εδώ. 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο “Η ΜΑΓΙΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ”ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΧΥΤΗΡΙΟ Επόμενο άρθρο H POWER HEALTH ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 2018: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Ανακαλύπτοντας τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας»: Το επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μεγάρου γίνεται προσβάσιμο σε παιδιά με οπτική ή/και νευροαναπτυξιακή αναπηρία Καβαλλερία ρουστικάνα & Παλιάτσοι, των Πιέτρο Μασκάνι και Ρουτζέρο Λεονκαβάλλο, στην Ε.Λ.Σ Έζησε μόνο για την τέχνη: Συστήνοντας στα παιδιά τη Μαρία Κάλλας Το ντοκιμαντέρ “Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας” ξεκινά το ταξίδι του στην ΕΛΣ «Τα Χριστούγεννα του Καραγκιόζη στη Νέα Υόρκη» από τoν Ηλία Καρελλά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ΕΛΣ: Μία επιπλέον παράσταση για την Μποέμ του Πουτσίνι λόγω εξάντλησης των εισιτηρίων