HOTΝΕΑ ΣΤΟ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «Μ. ΣΑΡΑΝΤΗ» ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ από Τaλκ 22 Φεβρουαρίου, 2018 από Τaλκ 22 Φεβρουαρίου, 2018 0 Το Ψυχοθεραπευτικό κέντρο «Μ. Σαράντη» ιδρύθηκε από τη Μαρία Γ. Σαράντη, Μ.Α., Κλινική Ψυχολόγο– Ψυχοθεραπεύτρια, Παιδοψυχολόγο, με το όραμα «η ψυχή να βρει το σπίτι της» και με στόχο κάθε «πόρτα» που ανοίγει να οδηγεί σε άλλα «χρώματα», «σχήματα» και αισθήματα. Για πρώτη φορά σε ένα κέντρο στην Αθήνα πραγματοποιούνται θεραπείες παιδιών και εφήβων που συνδυάζουν διαφόρων ειδών μέσα έκφρασης και, υπό την καθοδήγηση θεραπευτών με σημαντική εμπειρία ο καθένας στο αντικείμενό του, επιτυγχάνεται η κατάλληλη επιλογή της πιο συμβατής μεθόδου για κάθε περίπτωση. Στο Ψυχοθεραπευτικό κέντρο «Μ. Σαράντη», εκτός των κλασικών ψυχοθεραπευτικών μεθόδων (ψυχοθεραπεία παιδιών, εφήβων και οικογένειας), δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις θεραπείες μέσω τεχνών (μουσική ψυχοθεραπεία, θεραπεία μέσω κίνησης-χορού/χοροθεραπεία και ψυχαναλυτική ομάδα παραμυθιού), καθώς μέσω αυτών αποκτάται άμεση πρόσβαση στο ασυνείδητο, χωρίς να διεγείρεται φόβος στο παιδί ή στον έφηβο, που εκτονώνονται και εκφράζουν αυτό που αισθάνονται. Θεραπείες μέσω τεχνών Η μουσική ψυχοθεραπεία για εφήβους αποτελεί μία μορφή δημιουργικής θεραπείας κατά την οποία η μουσική συμβάλλει στη βελτίωση της συναισθηματικής, σωματικής, πνευματικής και ψυχικής υγείας του ατόμου. Ως θεραπευτική παρέμβαση δημιουργικού χαρακτήρα, η μουσική ψυχοθεραπεία περιλαμβάνει ένα μείγμα τεχνικών, όπως δημιουργία τραγουδιών, ακρόαση κομματιών κι ανάλυση στίχων, αυτοσχεδιασμό, μουσική εκπαίδευση στο μουσικό όργανο επιλογής, τεχνικές αναπνοής και χαλάρωσης. H ψυχοθεραπεία μέσω κίνησης-χορού/χοροθεραπεία για παιδιά με σύνδρομο Asperger είναι η ψυχοθεραπευτική τεχνική η οποία χρησιμοποιεί την κίνηση σαν μία διαδικασία προώθησης της συναισθηματικής, νοητικής και φυσικής ολοκλήρωσης του ατόμου (American Dance Therapy Association). Η κίνηση μέσα σε ένα θεραπευτικό περιβάλλον βοηθά να επαναπροσδιοριστούν ενσωματωμένα κινητικά μοτίβα, διακινεί και υποστηρίζει την ολοκλήρωση συναισθημάτων, σκέψεων και πράξεων συνδέοντας το φυσικό με το συναισθηματικό επίπεδο. Ο χορός γίνεται χορός επικοινωνίας και συναισθηματικής έκφρασης με αποτέλεσμα την προαγωγή της ψυχικής υγείας του παιδιού. Στόχος της χοροθεραπείας/ψυχοθεραπείας μέσω κίνησης είναι επίσης η ανάπτυξη του κινητικού εύρους, η βελτίωση της σωματογνωσίας και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Στο πλαίσιο της ψυχοθεραπείας μέσω κίνησης-χορού παρέχεται πρόγραμμα πρώιμης θεραπευτικής παρέμβασης για παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος ηλικίας μέχρι 3 ετών. Είναι πλέον αποδεδειγμένο ερευνητικά πως καθοριστικό ρόλο στην πρόγνωση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος παίζει η έγκαιρη – όσο νωρίτερα τόσο το καλύτερο – παρέμβαση σε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος. Στο πλαίσιο της θεραπείας συνδυάζονται τεχνικές της ψυχοθεραπείας μέσω της κίνησης (dance movement psychotherapy) και της ψυχοδυναμικής οικογενειακής θεραπείας. Με τεχνικές μη-λεκτικής επικοινωνίας, το παιδί συναντάται σ ένα πρώιμο μη λεκτικό στάδιο επικοινωνίας και κατόπιν εξελίσσεται. Καθοριστικής σημασίας στην μέγιστη βελτίωση είναι η εμπλοκή των γονέων σε όλη την θεραπευτική διαδικασία. Η ψυχαναλυτική ομάδα παραμυθιού παιδιών/εφήβων είναι μία θεραπεία στην οποία μέσα από το παραμύθι περνάει το παιδί ή ο έφηβος στον κόσμο των συμβόλων. Στο πλαίσιο της ομάδας, οι θεραπευόμενοι ακούν παραμύθια μέσα από τα οποία ξετυλίγεται συζήτηση στα μονοπάτια των συμβολισμών με ψυχαναλυτικό χαρακτήρα. Στην ομάδα παραμυθιού τα παιδιά μιλούν για τον ήρωα της ιστορίας καθώς και άλλους ρόλους ενώ επί της ουσίας προβάλουν τα δικά τους οικογενειακά ζητήματα χωρίς να το συνειδητοποιούν. Στην συνέχεια ο ψυχολόγος της ομάδας επικοινωνεί στους γονείς τα θέματα που έχουν προκύψει χωρίς το παιδί να συνειδητοποιεί ότι είναι σε κάποιου είδους ψυχική διερεύνηση. Κλασικές ψυχοθεραπευτικές μέθοδοι Η ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία παιδιού-εφήβου προσφέρεται σε παιδιά και έφηβους που αντιμετωπίζουν ένα ευρύ φάσμα ψυχικών δυσλειτουργιών και βιώνουν συμπτώματα άγχους, φοβίες, προβλήματα διατροφής, ύπνου, συγκέντρωσης, έχουν υποστεί σεξουαλική κακοποίηση, ή που έχουν επιπλοκές πένθους, ασθένειας, διαζυγίου. Ο θεραπευτής γίνεται σύμμαχος του παιδιού, καθώς το βοηθά να επικοινωνήσει το συναίσθημα του, να το αποδώσει με τις κατάλληλες λέξεις, να εκφράσει σκέψεις, να αντανακλάσει την εσωτερική του ολότητα. Στο κέντρο πέρα από τις κλασικές θεραπείες παιδιού-εφήβου υπάρχει πρόγραμμα πρώιμης θεραπευτικής παρέμβασης για παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος ηλικίας μέχρι 3 ετών. Στο πλαίσιο της οικογενειακής ψυχοθεραπείας, σημείο εκκίνησης αποτελεί η οικογενειακή μονάδα, ενώ στη συνέχεια εξετάζεται η λειτουργικότητα και η δυναμική κάθε μέλους μέσα στο πλαίσιο της οικογένειας, με στόχο τη βελτίωση του επικοινωνιακού και λειτουργικού επιπέδου αλληλεπίδρασης. Μέσω της συγκεκριμένης μεθόδου, αντιμετωπίζονται δυσλειτουργίες που αφορούν σε τομείς όπως η ιεράρχηση, η επικοινωνία, η έκφραση συναισθημάτων, η σύγχυση ρόλων, η έλλειψη ελέγχου και η απουσία ορίων με βασική συνιστώσα την ιδιαιτερότητα στον τομέα των περιβαλλοντικών συνθηκών. «Η ζωή φέρνει, η ψυχή απαντά. Όσο καλύτερα γνωρίζεις την ψυχή σου τόσο ουσιαστικότερα ζεις τη ζωή σου» Οι παρεχόμενες θεραπείες είναι: Ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία-Ομαδική ψυχοθεραπεία, Ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων, Συμβουλευτική ζεύγους- Θεραπεία οικογένειας- Σχολή Γονέων- Μουσική Ψυχοθεραπεία- Θεραπεία μέσω κίνησης-χορού/ Χοροθεραπεία-Ψυχαναλυτική ομάδα φωτογραφίας- Ψυχαναλυτική ομάδα παραμυθιού. Στην κάθε κατηγορία εμπίπτουν εξειδικευμένες υποκατηγορίες καλύπτοντας ειδικές ενότητες κοινού καθώς και άτομα ευπαθών ομάδων κατά περιπτώσεις. Mαρία Σαράντη, Μ.Α. – Βιογραφικό Σημείωμα Η Μαρία Σαράντη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι Κλινική Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Παιδοψυχολόγος. Ολοκλήρωσε το λύκειο James Robinson, Jr. Secondary School στην Βιρτζίνια των Η.Π.Α. Σπούδασε Ψυχολογία στο Pitzer College, ένα από τα κολλέγια Claremont στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. και στη συνέχεια παρακολούθησε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Κλινική Ψυχολογία στο Pepperdine University (Καλιφόρνια). Κατά τη διάρκεια παραμονής της στην Αμερική εργάστηκε ως βοηθός νηπιαγωγού αρχικά ενώ καθώς προχωρούσαν οι σπουδές της ασχολήθηκε με κακοποιημένα παιδιά τα οποία ζούσαν στο “Five Acres”, μακριά από ακατάλληλους γονείς. Κατά την διάρκεια του μεταπτυχιακού της ανέλαβε συνεδρίες υπό την μορφή πρακτικής στην κλινική του Pepperdine University. Επιστρέφοντας το 2004 στην Αθήνα, εργάστηκε στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής στο 18 Άνω, στο τμήμα απεξάρτησης γυναικών, εγκαθιδρύοντας το τμήμα για τα παιδιά των τοξικομανών μητέρων σε πλαίσιο ατομικών συνεδριών. Συν τω χρόνω ασχολήθηκε με την απεξάρτηση γυναικών ενώ στη συνέχεια ανέλαβε την ίδρυση του τμήματος Διατροφικών Διαταραχών με επικεφαλής την Κατερίνα Μάτσα. Στη συνέχεια, ολοκληρώνοντας τον κύκλο στην απεξάρτηση, εργάστηκε στον ξενώνα “Καλλίστη”, κλειστή δομή με ψυχωσικούς ασθενείς. Το 2012 παραιτήθηκε από το ΨΝΑ και έκτοτε ασχολείται αποκλειστικά με τους θεραπευόμενους που την επισκέπτονται στο γραφείο της. Το 2017 αποφάσισε να διευρύνει τις παρεχόμενες θεραπείες δημιουργώντας το «Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Μ. Σαράντη». INFO ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ “Μ.ΣΑΡΑΝΤΗ” Παπαδιαμαντοπούλου 11, 115 28 Ιλίσια Τ: 210 9645439 / Ε: e-mail: m.sarantipsycenter@gmail.com msaranti.gr / Follow us on: FΑCEBOOK – INSTAGRAM (msarantipsycenter) ψυχοθεραπεία μέσω των τεχνώνψυχοθεραπευτικό κέντρο «Μ. Σαράντη» 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο ΣΕ ΕΞΑΡΣΗ ΟΙ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ Ω.Ρ.Λ. Επόμενο άρθρο ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΕΝΙΟ ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Από πού αντλούν τις σούπερ δυνάμεις τους οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας; The Meet Market #EasterEdition στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Τέμπη: Ανοιχτή η υπόθεση για περαιτέρω έρευνα από το Ευρωκοινοβούλιo Ταξίδι με παιδιά Εξερευνώντας τα μυστικά του εγκεφάλου Αγάπη, πάνω από όλα