Αρχική HOT PLAYLAND, ΕΝΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΑ ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ

PLAYLAND, ΕΝΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΑ ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ

από Πελιώ Παπαδιά

DSC01307H διευθύντρια του ιδιωτικού βρεφονηπιακού, παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου Playland, κ. Κατερίνα Λινού- Παπαδημητρακοπούλου, μας άνοιξε τη πόρτα του σχολείου της και κάναμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τη προσχολική εκπαίδευση.

Γνωρίζουμε ότι το Playland ήταν το πρώτο κέντρο προσχολικής αγωγής που άνοιξε στη Βάρκιζα. Μιλήστε μας για το ξεκίνημά σας.

Ξεκίνησα πριν από 37 χρόνια με όραμα τη δημιουργία ενός πρότυπου κέντρου προσχολικής εκπαίδευσης στη Βάρκιζα. Σε μια εποχή όπου η προσχολική εκπαίδευση θεωρείτο πολυτέλεια και όχι ανάγκη. Γνώριζα καλά από τότε πως η βρεφική και παιδική ηλικία αποτελούν τις πιο κρίσιμες περιόδους ανάπτυξης των παιδιών και στόχος ήταν να κατανοήσουν οι γονείς εκ του αποτελέσματος πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση σε αυτήν την ηλικία. Οι γονείς αγκάλιασαν το όραμά μας και σε συνεργασία μαζί τους συνεχίζουμε να βάζουμε τα θεμέλια, ώστε τα παιδιά να διαμορφώσουν την προσωπικότητα τους με αρχές και αξίες που θα τα συντροφεύουν για μια ζωή.

Αναφέρατε τη συνεργασία σχολείου-γονέα. Μιλήστε μας γι’ αυτήν τη συνεργασία.

Σε αυτό το σημαντικό ταξίδι στη προσχολική εκπαίδευση συνταξιδιώτες έχουμε πάντα τις οικογένειες των παιδιών. Χαιρόμαστε να φροντίζουμε τους γονείς με κάθε τρόπο, δίνοντας τους ευκαιρίες να μοιράζονται τις αγωνίες τους και να λύνουν τις απορίες τους  μέσα από τις σχολές γονέων και την επαφή με τους επιστημονικούς συνεργάτες του Playland. Παράλληλα, οι γονείς μπαίνουν στην τάξη για να διαβάσουν ένα παραμύθι, να παρουσιάσουν το επάγγελμα τους, συμμετέχουν στις εθελοντικές δράσεις κι έτσι τα παιδιά λαμβάνουν ένα ισχυρό μήνυμα, ότι η εκπαίδευση είναι πολύτιμη και σημαντική, σε βαθμό που όλη η οικογένεια συνεργάζεται και συμμετέχει στις διαδικασίες της.

Playland

Τα παιδιά ξεκινάνε σχολείο στο Playland από 17 μηνών. Πώς μαθαίνει ένα παιδί σε αυτή την ηλικία;   

Για να μάθει ένα παιδί από τη βρεφική ηλικία χρειάζεται καταρχήν να δημιουργήσει ασφαλή συναισθηματικό δεσμό με τις δασκάλες που το φροντίζουν. Το παιδαγωγικό μας πρόγραμμα βασίζεται στην προσέγγιση heart-hands-head (3H’s) σύμφωνα με την οποία η γνώση κατακτάται όταν τα παιδιά είναι ικανά να νιώσουν (heart), να πράξουν (hands) και να σκεφτούν (head). Τα παιδιά, μέσω του παιχνιδιού και των αισθήσεων, εξερευνούν και πειραματίζονται, αναπτύσσουν τον λόγο και την κίνηση, έρχονται σε επαφή με την αγγλική γλώσσα, παίρνουν πρωτοβουλίες και ενισχύουν την αυτονομία τους, ενεργοποιούν τη φαντασία τους και την κριτική σκέψη για την επίλυση προβλημάτων, και πάνω από όλα διασκεδάζουν και αποκτούν κίνητρο για μάθηση.

Πώς ξεκινάει ένα παιδί στο Playland; Μιλήστε μας για την περίοδο προσαρμογής;

Η πρώτη επαφή του παιδιού με το σχολείο είναι καθοριστική. Η προσαρμογή γίνεται με την παρουσία του γονιού. Δίνουμε το χρόνο που χρειάζονται τόσο οι γονείς, όσο και το παιδί προκειμένου να εξερευνήσουν μαζί το χώρο, να γνωρίσουν τις δασκάλες και τα άλλα παιδιά και να νιώσουν ασφάλεια και τρυφερότητα.  Οι δασκάλες δημιουργούν ισχυρό συναισθηματικό δεσμό με τα παιδιά και αλληλεπιδρούν με τις αρχές της θετικής διαπαιδαγώγησης και της ενσυναίσθησης.

Και κάποια στιγμή είναι πια μεγάλα και πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο. Τι αλλάζει εκεί;

Η μάθηση συνεχίζει να προσεγγίζεται εξ ολοκλήρου μέσω του παιχνιδιού και στο νηπιαγωγείο μας. Η τάξη γίνεται εργαστήριο, όπου τα παιδιά ερευνούν, αναλύουν, σχολιάζουν, συζητούν τις πιθανές στρατηγικές που θα ακολουθήσουν, δημιουργούν και κατακτούν τη γνώση, ενώ παράλληλα “μαθαίνουν πώς να μάθουν”. Αξιοποιώντας τη μέθοδο project και σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες τα παιδιά βιωματικά κατακτούν στόχους από όλες τις μαθησιακές περιοχές, ενώ παράλληλα μέσω της εφαρμογής της σύγχρονης διδακτικής προσέγγισης του αναδυόμενου γραμματισμού, τα παιδιά γράφουν και διαβάζουν παίζοντας. Παράλληλα αρχίζουν να κατακτούν στοιχεία της αγγλικής γλώσσας. Προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα οποιασδήποτε δραστηριότητας και μεθόδου είναι να αισθάνεται το παιδί ασφάλεια και χαρά, κάτι που αποτελεί για τις παιδαγωγούς πρωταρχική μέριμνα σε όλες τις βαθμίδες.

Κάνατε αναφορά στην αγγλική γλώσσα σε όλες τις βαθμίδες. Ποια θέση κατέχουν στο πρόγραμμά σας;

Στο σχολείο μας, τα ελληνικά αγκαλιάζονται με τα αγγλικά ήδη από τη βρεφική ηλικία καθώς όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιούνται και σε αγγλικό γλωσσικό περιβάλλον. Αφουγκραζόμενοι την σύγχρονη πραγματικότητα που καθιστά την εκμάθηση των Αγγλικών απαραίτητη δεξιότητα επικοινωνίας του σημερινού πολίτη στην κοινωνία της παγκοσμιοποίησης, το σχολείο μας προχώρησε σε συνεργασία με το Manetaki Language School. Η ομάδα του Manetaki Language School δημιουργεί και επιβλέπει ένα αγγλόφωνο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδικά διαμορφωμένο για το σχολείο μας, εφαρμόζοντας καινοτόμους εκπαιδευτικές μεθόδους που συνδυάζουν στοιχεία από CLIL (Content Language Integrated Learning) και Project Based Learning. Έτσι, οι αγγλόφωνες δασκάλες μας μπαίνουν καθημερινά στην τάξη και προσφέρουν στα παιδιά μας μία χαρούμενη, βιωματική μάθηση με διπλή στόχευση: την γνωριμία με διάφορες θεματικές ενότητες και την εκμάθηση των Αγγλικών. 

Και ξαφνικά μεγαλώνουν πολύ και συνεχίζουν το ταξίδι στο Δημοτικό. Μιλήστε μας για αυτήν τη μετάβαση. Πόσο έτοιμα είναι;

Κάθε μετάβαση είναι μια κατάκτηση αρκεί να υποστηρίζεται σωστά. Η πρώτη μετάβαση γίνεται όταν το παιδί περνάει για πρώτη φορά από την αγκαλιά της μαμάς και του μπαμπά, στην αγκαλιά της δασκάλας. Από τη βρεφική, στη παιδική ηλικία και από εκεί στο νηπιαγωγείο, είναι σημαντικό να υπάρχει συνέχεια τόσο στις εμπειρίες όσο και στον τρόπο που αντιμετωπίζονται τα παιδιά. Η προσχολική εκπαίδευση καλό είναι  να αποτελεί μια συνεχή και δομημένη διαδικασία, καθώς το παιδί χρειάζεται χρόνο για να μπορέσει να αναπτυχθεί ολόπλευρα, να δημιουργήσει σχέσεις και να ξεδιπλώσει όλες τις εκφάνσεις του εαυτού του με αυτοπεποίθηση.  Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά να ολοκληρώνουν την προσχολική εκπαίδευση εκεί όπου ξεκίνησαν. Και έχοντας αποκτήσει νοητικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες μπορούν με ασφάλεια να μεταβούν και να ενταχθούν στο δημοτικό σχολείο.

IMG_1462

Πλησιάζοντας στη 4η δεκαετία του το playland, πια είναι τα όνειρα σας;

Tα τελευταία χρόνια έχω κατ’ αρχάς στενούς συνεργάτες τα παιδιά μου, το καθένα με την ιδιότητα του, που με γνώση, ευαισθησία και επαγγελματισμό συνεχίζουν τη λειτουργία και το εκπαιδευτικό έργο του Playland. Την εκπαιδευτική λειτουργία έχει αναλάβει η κόρη μου, Θεώνη Παπαδημητρακοπούλου, σχολική ψυχολόγος που έχει ολοκληρώσει την μετεκπαίδευση της στην Αγγλία όπου έχει εργαστεί και είναι πάντα ενήμερη για τις εξελίξεις στον χώρο της Παιδαγωγικής. Παράλληλα, την οικονομική λειτουργία έχει αναλάβει ο γιος μου, Βασίλης Παπαδημητρακόπουλος, πτυχιούχος οικονομικών σπουδών. Δημιουργείται έτσι κάτι ξεχωριστό και μοναδικό μέσα από το συνδυασμό της πείρας 37 χρόνων στη προσχολική εκπαίδευση με τη γνώση και το κέφι της νέας γενιάς ανθρώπων. Επιθυμία μου είναι και για τις επόμενες δεκαετίες το Playland να συνεχίσει να έχει ηγετική θέση στη προσχολική εκπαίδευση και για αυτό έχω εμπιστευτεί τη νέα γενιά, τα παιδιά μου. Έτσι λοιπόν, προχωράμε με βαθιές ρίζες στο παρελθόν και προοπτική στο μέλλον.

Φεύγοντας ένα παιδί από το σχολείο σας τι θα θέλατε να του έχει μείνει;

Από τη βρεφική μέχρι και τη νηπιακή ηλικία τα παιδιά λιθαράκι – λιθαράκι χτίζουν ένα γερό πύργο, αυτόν του εαυτού τους ως ένα ανεξάρτητο και ολοκληρωμένο ον. Στόχος είναι ένα παιδί, αποφοιτώντας από το σχολείο μας, να έχει αποκτήσει την απαραίτητη συναισθηματική νοημοσύνη για να σταθεί σε οποιοδήποτε πλαίσιο και εάν βρεθεί. Επιθυμία μου είναι ένα παιδί τελειώνοντας το Playland, να έχει καλλιεργήσει κριτική σκέψη, αυτοπεποίθηση, αυτονομία, ενσυναίσθηση, εθελοντική ευσυνειδησία, καλλιτεχνικές ανησυχίες, μουσικά ερεθίσματα, οικολογική συνείδηση και φυσικά να έχει αναπτύξει τις απαραίτητες γνωστικές δεξιότητες που χρειάζεται για τη μετάβασή του στο δημοτικό σχολείο. Η δημιουργία ευσυνείδητων πολιτών ξεκινάει από την προσχολική ηλικία και είμαστε εμείς που υπηρετούμε την προσχολική εκπαίδευση υπεύθυνοι να δώσουμε τα κατάλληλα ερεθίσματα και παραδείγματα στα παιδιά μας ώστε να τα ωθήσουμε σε θετικές συμπεριφορές στα μετέπειτα χρόνια της ζωής τους. Γιατί ό,τι χτίζεται στα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου τον ακολουθεί για πάντα και τα χρόνια της προσχολικής εκπαίδευσης είναι τα πιο σημαντικά και έχουμε ευθύνη γονείς και εκπαιδευτικοί να παραδώσουμε υγιή παιδιά  στην κοινωνία.

logo (2)

Διεύθυνση: Πανδώρας 13- 15, Βάρκιζα
τηλ. 210 8971927, email: info@playland.edu.gr
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τη σελίδα www.playland.edu.gr και στο facebook/playland30years

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ






Facebook

Newsletter

Συμπληρώστε το email σας για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα του Τaλκ

talcmag.gr ©2023 – All Right Reserved.