ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟ ΣΤΕ ΕΚΡΙΝΕ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ από Τaλκ 21 Μαρτίου, 2018 από Τaλκ 21 Μαρτίου, 2018 0 Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ως αντισυνταγματική την υπουργική απόφαση του τέως υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, με την οποία άλλαξε το πώς διδάσκονται τα Θρησκευτικά στα σχολεία. Όπως αναφέρει στο σκεπτικό της απόφασης, οι αλλαγές που προβλέπονται «κλονίζουν τη θρησκευτική χριστιανική συνείδηση». Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΣτΕ, η υπουργική απόφαση αντιτίθεται: -Στο άρθρο 16 του Συντάγματος το οποίο ορίζει ότι ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και μεταξύ των σκοπών της είναι η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης. Με το πρόγραμμα σπουδών που εισάγεται για το δημοτικό και το γυμνάσιο «φαλκιδεύεται ο επιβαλλόμενος από τη συνταγματική αυτή διάταξη σκοπός της ανάπτυξης, δηλαδή της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης των μαθητών στα ανήκοντα στην επικρατούσα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. -Στο άρθρο 13 του Συντάγματος που κατοχυρώνει ως απαραβίαστη την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Η υπουργική απόφαση, σύμφωνα με τους δικαστές, κλονίζει την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση που πριν από την έναρξη του σχολικού βίου διαμορφώνουν οι μαθητές το πλαίσιο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Μάλιστα, επειδή τα παιδιά δεν διαθέτουν την κριτική αντίληψη των ενηλίκων μπορεί να εκτραπούν από την Ορθόδοξη συνείδηση, με την διδασκαλία που προτείνεται μέσω της υπουργικής απόφασης. -Προσβάλλεται η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου γιατί στερεί από τους μαθητές του Ορθόδοξου Χριστιανικού δόγματος το δικαίωμα να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, ενώ η νομοθεσία προβλέπει για μαθητές Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνος να διδάσκονται αυτοτελώς τον εν λόγω μάθημα. Ακόμη, οι σύμβουλοι της Επικρατείας επισημαίνουν ότι προβλεπόμενη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών κατά την προσβαλλόμενη απόφαση δεν είναι ικανή να αναπτύξει, εμπεδώσει και να ενισχύσει όπως επιβάλλεται από τη διάταξη του άρθρου 16 του Συντάγματος την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση των μαθητών, γιατί στη διάταξη αυτή: α) Δεν γίνεται αναφορά στην Αγία Ομοούσιο και Αδιαίρετο Τριάδα την οποία επικαλούνται στην επικεφαλίδα τους όλα τα Ελληνικά Συντάγματα και β) Στη Γ΄τάξη του Δημοτικού ο Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως ξένος, ως προσδοκώμενος Μεσσίας, ως δάσκαλος που όλοι θαυμάζουν, ως αγαπημένος φίλος, όχι όμως ως Σωτήρας του κόσμου. γ) Δεν είναι επαρκής από την άποψη του χρόνου που διατίθεται για το μάθημα των Θρησκευτικών. Στο ανώτατο δικαστήριο είχαν προσφύγει, η Ιερά Μητρόπολη Πειραιά, ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ Μεντζελοπουλος, η Εστία Πατερικών Μελετών, γονείς , καθώς και φορείς. Ζητούσαν την ακύρωση της υπουργικής απόφασης με την οποία όπως έλεγαν επέρχεται ριζική αλλαγή στο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών, αλλοιώνοντας «τον από ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα ορθόδοξο χαρακτήρα του». Η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ αφορά μεν το σύνολο της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης, αλλά δεν αναφέρεται στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο λύκειο, καθώς για το θέμα αυτό εκκρεμεί άλλη αίτηση ακύρωσης. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο 2o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ | 31 ΜΑΡΤΙΟΥ & 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 12.00 – 17.00 Επόμενο άρθρο ΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΗ ΣΤΟΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Από πού αντλούν τις σούπερ δυνάμεις τους οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας; Ταλέντο στη ζωή και…κίνητρο βερνικωμένο Πώς θα διαλέξω το κατάλληλο νηπιαγωγείο για το παιδί μου Μ(π)ες στο Μουσείο… και κάν’ το όπως τα βιβλία Η σημασία τού να πουλάνε τα παιδιά λεμονάδα: Η λύση για τον οικονομικό αναλφαβητισμό ξεκινάει από την εκπαίδευση Είναι άξιο μίμησης το εκπαιδευτικό μοντέλο της Σιγκαπούρης;