Αρχική ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ OCEANIS FILYRA: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ&ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΗΠΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

OCEANIS FILYRA: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ&ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΗΠΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

από Τaλκ

Oceanis FilyraΤο Τμήμα Πολιτισμού & Εκπαίδευσης της Oceanis Filyra σχεδιάζει και υλοποιεί πρωτότυπα εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές, βασισμένα στο τρίπτυχο «Μυθολογία-Περιβάλλον-Πολιτισμός». Τα προγράμματα είναι εγκεκριμένα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ως προς την παιδαγωγική τους καταλληλότητα. Πραγματοποιούνται στον «Βοτανικό Κήπο Ι. & Α. Διομήδους» (Χαϊδάρι), τον μεγαλύτερο κήπο της ΝΑ Μεσογείου, μέσα σε ένα περιβάλλον απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς.

Η ερμηνευτική σύνθεση των προγραμμάτων δομείται σε σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και την καθημερινότητα των μαθητών. Τα παιδιά συμμετέχουν με βάση την ηλικία τους και το γνωστικό τους επίπεδο. Οι θεματικές τους, η δομή και οι δραστηριότητες τους αξιοποιούν σύγχρονες θεωρίες μάθησης, καθώς εφαρμόζουν τις αρχές της βιωματικής μάθησης και της καλλιέργειας των πολλαπλών νοημοσυνών. Ομαδοσυνεργατική εργασία σε κύκλο, παιχνίδια εξερεύνησης, θεατρικά δρώμενα και εικαστικά εργαστήρια πλαισιώνουν τις εκπαιδευτικές δράσεις. Στόχος των προγραμμάτων είναι η ενίσχυση της άτυπης εκπαίδευσης μέσα σε περιβάλλοντα δημιουργικής μάθησης.

1

Αναλυτικότερα, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με τίτλο Το ταξίδι του Νερού στα αρχαία χρόνια. Το ταξίδι του νερού σήμερα, τα παιδιά έρχονται σε βιωματική επαφή με το νερό και ειδικότερα με αρχαίους ελληνικούς μύθους και ιστορίες της λαϊκής παράδοσης, που σχετίζονται με το υγρό στοιχείο. Μαζί με τη νέα τους φίλη, τη «Σταγονούλα» συμμετέχουν σε διαδραστικό θεατρικό παιχνίδι για τη δημιουργία της βροχής και με τη βοήθειά της ανακαλύπτουν Θεούς, Νύμφες και μυθικά πλάσματα που έχουν «κρυφτεί» στις λίμνες του Βοτανικού Κήπου. Ο Ποσειδώνας, η αναδυόμενη Αφροδίτη, οι  Νηρηίδες και οι Γοργόνες, τα συντροφεύουν  στο υδάτινο ταξίδι τους. Στο εικαστικό εργαστήρι υδατογραφίας φιλοτεχνούν το δικό τους προσωπικό έργο και αντιλαμβάνονται την παρουσία του νερού και στην τέχνη. Στο τέλος του προγράμματος όλα μαζί «ζωντανεύουνε» τον Κύκλο του Νερού σε επιδαπέδιο διαδραστικό παιχνίδι. Όλες οι ομάδες είναι νικητές, αφού το νερό επιβραβεύει χαρίζοντας, ζωή σε ανθρώπους, ζώα και φυτά.

7.ΦΥΤΑ

Στο δεύτερο πρόγραμμα, με τίτλο Ελληνική φύση: το ταξίδι στο μύθο, τα παιδιά γνωρίζουν ιστορικά φυτά και θεούς της ελληνικής μυθολογίας που συνδέονται με αυτά. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ανιχνεύουν τη στενή σχέση που ανέπτυξαν οι αρχαίοι Έλληνες με το περιβάλλον και κατανοούν, ότι τα φυτά αποτελούν διαχρονικό και πιστό σύντροφο στη ζωή των ανθρώπων. Με παρέα τον Διόνυσο, τον Απόλλωνα και την Αθηνά ανακαλύπτουν μυθικά φυτά. Ο Κισσός, η Δάφνη και η Ελιά γίνονται οι πρωταγωνιστές των ερευνητικών τους δραστηριοτήτων. Στη συνέχεια οι μαθητές δραματοποιούν επιλεγμένους μύθους της ελιάς και της θεάς Αθηνάς, χρησιμοποιώντας τα αντίστοιχα θεϊκά ολύμπια σύμβολα, παίζουν κινητικά-μιμητικά παιχνίδια και αναπτύσσουν τις δημιουργικές τους δεξιότητες στο εργαστήρι ζωγραφικής.

Μέσα από τη συμμετοχή τους στα προγράμματα οι μαθητές ανακαλούν στη μνήμη τους προτεραίες γνώσεις και εμπειρίες, εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες και κατακτούν νέες. Παράλληλα, εξερευνούν και απολαμβάνουν το φυσικό περιβάλλον, ευαισθητοποιούνται οικολογικά και εκφράζονται ελεύθερα και εικαστικά μέσα στο δάσος του Βοτανικού Κήπου.

3

Το Τμήμα Πολιτισμού & Εκπαίδευσης της Oceanis Filyra διαμορφώνει τις εκπαιδευτικές του δράσεις με γνώμονα αυτές να συμβάλουν στη νοητική ανάπτυξη των παιδιών, να διευκολύνουν τη φυσική πρόσβαση στο περιβάλλον και να ενισχύσουν την επαφή με την Ελληνική Πολιτιστική Κληρονομιά, άυλη και υλική. Τα εν λόγω εκπαιδευτικά προγράμματα προσφέρουν ποικίλα ερεθίσματα για παρατήρηση και πειραματισμό, έρευνα και διατύπωση υποθέσεων/ερωτήσεων, κατανόηση και εκπλήρωση στόχων. Συγχρόνως, αξιοποιούν τα βιώματα των παιδιών, ενισχύοντας τα κίνητρα και τα ενδιαφέροντά τους, ενώ εξασφαλίζουν την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή τους, προωθώντας την κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών της ομάδας. Από την άλλη, οι κινητικές και μιμητικές δραστηριότητες των προγραμμάτων βοηθούν τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και σωματικής προσαρμογής, ενώ οι ερευνητικές καλλιεργούν πνεύμα εξερεύνησης και ομαδικότητας, δημιουργώντας αισθήματα ικανοποίησης και χαράς.

2

Οι δράσεις προσφέρονται ιδανικά για οργανωμένες σχολικές επισκέψεις και απευθύνονται σε προνήπια, νήπια και μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Καθημερινά, μπορούν να συμμετέχουν στα προγράμματα έως εξήντα (60) μαθητές, με ταυτόχρονη εφαρμογή των δύο εκπαιδευτικών προγραμμάτων, δίωρης διάρκειας. Τα προγράμματα σχεδιάζονται και υλοποιούνται από έμπειρο και επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό, με σπουδές στους τομείς της Αρχαιολογίας και Ιστορίας, Μουσειολογίας και Παλαιογραφίας. Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα τρία (3) ευρώ ανά μαθητή, ενώ για τους εκπαιδευτικούς διατίθεται και πλούσιο Υποστηρικτικό Υλικό. 

Print

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το www.ofcedu.gr 

Oceanis Filyra, Θέτιδος 10   Τηλ.: 210 7222 206

E-mail: ofculture.edu@gmail.com

Δημιουργοί-Υπεύθυνες Προγραμμάτων: Νικολέτα  Ξυδέα, Αρχαιολόγος-Μουσειολόγος ΜΑ, Πανωραία Καλομπράτσου, Ιστορικός-Παλαιογράφος ΜΑ

logo oceanis

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ






Facebook

Newsletter

Συμπληρώστε το email σας για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα του Τaλκ

talcmag.gr ©2023 – All Right Reserved.