ΑΦΗΓΗΣΕΙΣΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΡΑ-ΜΥΘΕΟΜΑΙ VIII –ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ από Τaλκ 26 Σεπτεμβρίου, 2017 από Τaλκ 26 Σεπτεμβρίου, 2017 0 Για 8η συνεχή χρονιά, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενεί τη Σάσα Βούλγαρη και το σεμινάριό της ΠΑΡΑ-ΜΥΘΕΟΜΑΙ. Μετά τη συνεχή πραγματοποίηση του συγκεκριμένου σεμιναρίου για 20 χρόνια η Σάσα Βούλγαρη προχωρά στη σύσταση μεικτής ομάδας, αρχαρίων και προχωρημένων, καθώς οι πειραματισμοί των δύο τελευταίων ετών της έχουν δείξει ότι έτσι η ωφέλεια είναι μεγαλύτερη για τους συμμετέχοντες. Συνεπώς το σεμινάριο εντατικοποιείται εφόσον κάποιος το επιθυμεί. Ιστορητής: είναι αυτός που γνωρίζει καλά, ένα θέμα. Παραμυθάς: αυτός που παρηγορεί. Μύθος, στον Όμηρο, σημαίνει: λόγος, κρίση, συμβουλή. Στην εποχή μας η έννοια της ιστόρησης και του παραμυθιού είναι κάτι που συνδέεται λανθασμένα μόνο με παιδιά, πεποίθηση που καθιερώθηκε στα χρόνια της βιομηχανικής επανάστασης αν και ήταν ως τότε ενασχόληση κυρίως για ενήλικες. Τις τελευταίες δεκαετίες η πανάρχαια αυτή τέχνη-γνωστή παγκοσμίως με τον όρο oral storytelling-έχει αναβιώσει και αξιοποιηθεί ακόμα και σε τομείς που δεν θα το φανταζόταν κανείς, όπως π.χ. στη διδασκαλία φυσικών επιστημών ή στην επιχειρηματικότητα! Η προφορική αφήγηση δεν είναι… παραμύθι! Δεν αφηγούμαστε παραμύθια μόνον για να κοιμήσουμε τα παιδιά… Ιστορία λέμε όταν διηγούμαστε σε κάποιον πως περάσαμε τη μέρα μας… Ιστορίες λέμε για να θυμόμαστε ποιοί και πως έζησαν πριν από μας. Ιστορίες λέμε για να θυμηθούμε καλύτερα μια διδασκαλία. Μια ιστορία είναι… η παρουσίαση ενός βιογραφικού για εύρεση εργασίας. Ιστορίες λέμε όταν θέλουμε να συστηθούμε, διαφημίσουμε… να πουλήσουμε κάτι! Μια ιστορία φτιάχνουμε όταν θέλουμε να καταλάβουμε τον εαυτό μας ή τον άλλο. Και πιο… «τολμηρά» – ιστορίες λένε: οι δικηγόροι για να στηρίξουν την θέση τους, οι οικονομικοί αναλυτές για να μας εξηγήσουν τα… ακατανόητα, οι πολιτικοί για να παρουσιάσουν μια κατάσταση! Ιστορίες – αληθινές ή… ψεύτικες!!! – λέμε όλοι! Αλήθεια! – ξέρουμε πως να φτιάχνουμε ιστορίες κι ακόμα περισσότερο… πως να τις λέμε; ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ: Ολιγομελής ομάδα συμμετοχής Προτείνεται η παρακολούθηση και των τριών κύκλων για σωστότερη πληροφόρηση και εμβάθυνση Προτιμούνται όσοι δηλώσουν συμμετοχή στους τρεις κύκλους Γίνεται βραδιά αφήγησης στη λήξη του σεμιναρίου εφόσον συμφωνούν οι συμμετέχοντες Προβλέπεται δεύτερη χρονιά στα άτομα που επιθυμούν εξάσκηση Δεν χρειάζεται εξειδίκευση επαγγελματική ή άλλη για την παρακολούθηση του σεμιναρίου Συστήνεται η τηλεφωνική επικοινωνία για σωστότερη ενημέρωση των ενδιαφερομένων Δίνεται πλούσια Βιβλιογραφία και Σύμμεικτο Υλικό καθώς και Βεβαίωση σπουδών Γίνεται σύνδεση και με εκπαιδευτικά ή αυτογνωσιακά πεδία εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον Δίνεται έμφαση στη σύνδεση της προφορικής αφήγησης σε σύγχρονες εφαρμογές. ΠΑΡΑ-ΜΥΘΕΟΜΑΙ VIII ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ 18.00 ΜΕ 21.00 μ.μ. ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΠΕΙΡΑΙΩΣ 206, ΤΑΥΡΟΣ, ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ. 210 3418550, www.mcf.gr ΚΟΣΤΟΣ: Διαβαθμίζεται ως εξής: 300 Ευρώ για κάθε πρώτο κύκλο 240 Ευρώ για κάθε δεύτερο κύκλο 180 Ευρώ για κάθε τρίτο κύκλο Προβλέπεται έκπτωση για παλιότερους μαθητευόμενους της Σάσας Βούλγαρη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, που επιθυμούν να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΣΑΣΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ: 210 9572613, 6972 261037 sassa_v@otenet.gr, https://www.facebook.com/sassa.voulgari ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Α΄ ΚΥΚΛΟΣ: 10 Οκτωβρίου 2017 – 12 Δεκεμβρίου 2017 (παύση στις γιορτές) ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ – Τα βασικά συστατικά μιας καλής αφήγησης Μερικά από τα θέματα: Είδη προφορικής αφήγησης: επιλογή και εκφραστική αντιμετώπιση Ανάγνωση επώνυμου κειμένου: μια άλλη τεχνική Απεύθυνση: βλέμμα, στάση σώματος, κίνηση κ.α. Η χρήση της φωνής – το βασικό συστατικό της αφήγησης: αναπνοή, άρθρωση, εκφορά Γλώσσα, ντοπιολαλιές, τραγουδίσματα, αυτοσχεδιασμοί Η «σκηνοθεσία» της προφορικής αφήγησης «Αυτογνωσία» του αφηγητή: γλωσσικές καταβολές, προτιμήσεις, δυνατότητες Θεωρητική ενημέρωση (λαογραφική, ανθρωπολογική, παιδαγωγική, ιστορική Παρουσίαση τεχνικών από διάφορα μέρη του κόσμου Β΄ ΚΥΚΛΟΣ: 19 Δεκεμβρίου 2017 – 13 Μαρτίου 2018 ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ – Η ουσία στην τεχνική της αφήγησης Μερικά από τα θέματα: Η ορθή χρήση της αναπνοής. Παύσεις και σιωπές Η φωνή του αφηγητή: φυσικός τόνος, σωματικά ηχεία, χρήση φθόγγων, κραυγές κ.α. Η «παρτιτούρα» του κειμένου / αφηγήματος: πως την διαβάζουμε / αναγνωρίζουμε Η μουσική επένδυση στην αφήγηση Χρήση μουσικών οργάνων από τον αφηγητή Ρυθμικά αφηγήματα, τραγουδίσματα και μελωδική εκφορά του λόγου Το τραγούδισμα του αφηγητή Παραδοσιακές μορφές ρυθμικού λόγου: ταχταρίσματα, επωδές, αινίγματα κ.λ.π. Ποιητικός λόγος, έμμετρος και πεζός προφορικός λόγος Γ΄ ΚΥΚΛΟΣ: 20 Μαρτίου – 5 Ιουνίου 2017 (παύση στις γιορτές) ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ: Μερικά από τα θέματα: Τα βασικά συστατικά στην κατασκευή μιας ιστορίας Δομή του αφηγήματος: το στήσιμο και ο «χάρτης» επεξεργασίας του Ο τρόπος επεξεργασίας ανάλογα με το είδος της ιστορίας Μορφολογία του κειμένου (έμμετρο, πεζό, ανάλογα με την έκταση και τη δομή κ.λ.π.) Ο συν – τονισμός και ο ρυθμός των λέξεων: πως έχουμε ένα κριτήριο για αυτό που γράψαμε Απλές τεχνικές και αφορμές από την καθημερινότητα για να φτιάξετε ιστορίες Αυθόρμητες ιστορίες, αυτόματη γραφή, και ιστορίες με προδιαγραφές Τεχνικές μυθοπλασίας εμπνευσμένες από παγκόσμια προφορικά είδη αφήγησης Κείμενα για παιδιά, εκπαιδευτικά κείμενα, διαθεματικά κείμενα Λίμερικ, nonsense, Χάϊκου, ποίηση, δεκαπεντασύλλαβος κ.α. Η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΦΗΓΗΤΡΙΑ ΣΑΣΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ Υποψήφια 2014 & 2015 της SCBWI – Greece για το Διεθνές Βραβείο Astrid Lindgren Memorial Award Πρωτοπόρος της νεο-αφήγησης στην Ελλάδα, και με σπουδες Ψυχολογίας και Παιδαγωγικών, έχει αναπτύξει τη δική της μέθοδο εκπαίδευσης στην τεχνική της αφήγησης και στην δημιουργική γραφή. Από το 1993 πραγματοποιεί διαλέξεις και σεμινάρια ταχύρυθμα ή μεγάλης διάρκειας με διαφορετικούς στόχους και σε διαφορετικές ομάδες ενδιαφέροντος. Η μέθοδός της αναπτύσσεται συνεχώς και εφαρμόζεται σε πολλά και διαφορετικά επαγγελματικά αντικείμενα. Έχει διδαχτεί εντατικά την μέθοδο φωνητικής αγωγής της αείμνηστης Μίρκας Γεμεντζάκη, την οποία έχει ενσωματώσει και στην διδασκαλία της. Έχει συντονίσει επιμορφώσεις σε Πανεπιστήμια (Παιδαγωγικά και Λαογραφικά Τμήματα, Θεατρικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο, Πάντειο κ.α.), σε Εκπαιδευτικά και Πολιτιστικά Κέντρα, σε Εκπαίδευση ιδιωτικής πρωτοβουλίας κ.α. Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον της έχει στραφεί στην μετα-μόρφωση της πανάρχαιας τέχνης της αφήγησης σε ένα σύγχρονο μοντέλο εκπαίδευσης και αυτογνωσίας με καινοτόμες εφαρμογές ακόμα και σε τομείς δράσης που έχουν εμφανιστεί σχετικά πρόσφατα όπως είναι η ψηφιακή τεχνολογία, η σύγχρονη διδασκαλία οικονομικών και θετικών επιστημών, η συμβολή στην διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού σε εταιρίες, η σύνδεση με μεθόδους αυτογνωσίας, κ.α. Η πολυετής συνεργασία της από το 2010 με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με ισχυρές πλέον βάσεις εμπιστοσύνης και δημιουργικής ανάπτυξης σε πολλούς τομείς (προγράμματα αφηγήσεων για ενήλικες και παιδιά, επιμόρφωση ενηλίκων, εικαστικές εκθέσεις, events κ.α.) προχωρά φέτος σε μία νέα κατεύθυνση με ευφάνταστες προτάσεις τόσο στην επιμόρφωση ενηλίκων όσο και σε προγράμματα αφήγησης για όλες τις ηλικίες. Από το 2013 συνεργάζεται με το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β.&Μ. Θεοχαράκη, δημιουργώντας διαθεματικά αφηγηματικά προγράμματα για τις περιοδικές του εκθέσεις. βιωματικό σεμινάριοΊδρυμα Μιχάλης ΚακογιάννηςΠαρα-μυθεομαιπαραμύθιαπροφορική αφήγησηΣάσα Βούλγαρη 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ FREZYDERM ΣΤΟ RIVER WEST ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Επόμενο άρθρο ΜΙΚΡΑ TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ ΛΑΔΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΣΑΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Fakeless-Ψηφιακός αλφαβητισμός στους νέους στην Ελλάδα, στο Goethe-Institut Athen Παιδιά και ψυχική ενδυνάμωση: Webinar για γονείς και εκπαιδευτικούς Το κυνήγι της τελειότητας. Πώς θα νιώσουμε ικανοποίηση και χαρά με τις ατέλειές μας: Webinar για ενήλικες από το Τaλκ και τις Εκδόσεις Μεταίχμιο «Μουσικά ερεθίσματα για βρέφη» από τη Μάρω Θεοδωράκη στον ΙΑΝΟ «Εγώ και οι άλλοι: Μαθαίνω να βάζω όρια»: Webinar για γονείς και εκπαιδευτικούς Οι Κατάσκοποι της Γεωγραφίας: Αγαπώντας ένα παρεξηγημένο αντικείμενο μέσα από τη λογοτεχνία