ΝΕΑΠΑΙΔΙΚΗ ΓΩΝΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ: ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ από Τaλκ 18 Μαρτίου, 2020 από Τaλκ 18 Μαρτίου, 2020 0 Καμία απόφαση δεν έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση για κλείσιμο των θεραπευτηρίων ειδικής αγωγής, στο πλαίσιο των αυστηρών μέτρων προφύλαξης για την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού. Ωστόσο, μεγάλος είναι ο αριθμός των ιδιοκτητών που προχώρησε σε αναστολή της λειτουργίας τους, για να συμβάλουν τόσο στη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας όσο και για να προστατεύσουν τους υπαλλήλους. Από τη μεριά τους οι επαγγελματίες του κλάδου των θεραπευτηρίων ειδικής αγωγής (ειδικοί παιδαγωγοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι και παιδοψυχίατροι) κάνουν έκκληση στην πολιτεία να συμπεριληφθούν άμεσα στα μέτρα προφύλαξης για τον κορονοϊό. «Δυστυχώς δεν έχει βγει κάποια πρόβλεψη από το κράτος. Εμείς ήμασταν από τους πρώτους που αποφασίσαμε με κοινωνική ευθύνη να κλείσουμε τα κέντρα μας. Έτσι συμβάλλουμε στην προστασία της υγείας των παιδιών και των οικογενειών τους αλλά και των συνεργατών μας. Ωστόσο, δεν έχει προβλεφθεί καμία αποζημίωση» δηλώνει στο GRTimes o Γιώργος Παυλίδης, ιδιοκτήτης των Dyslexia Centers. Από την περασμένη Παρασκευή, η πολιτεία έχει δώσει το μήνυμα ότι για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας είναι απαραίτητο οι πολίτες να τηρούν το «Μένουμε Σπίτι», χωρίς να προβαίνουν σε μετακινήσεις, παρά μόνο αν είναι απαραίτητη ανάγκη. Η Σταυρούλα Θεοχαρίδου, Ειδική Παιδαγωγός και Υπ. Διδάκτωρ με εξειδίκευση στη Νευροανάδραση, αναφέρει πως παρά το γεγονός ότι δεν έχουν λάβει απόφαση από την κυβέρνηση για να κλείσουν, προέβησαν στην αναστολή της λειτουργίας του κέντρου τους, καθώς τα παιδιά αποτελούν μια ευαίσθητη πληθυσμιακή ομάδα, που μπορεί να είναι ασυμπτωματικοί φορείς του κορονοϊού και να μην το γνωρίζουν. «Οι γονείς εκφράζουν τις φοβίες τους για την πιθανότητα που έχει το παιδί να κολλήσει τον κορονοϊό, οπότε επιλέγουν ούτως ή άλλως να μην βγαίνουν από το σπίτι. Παράλληλα όμως έχουν και την αγωνία με το τι θα γίνει με το θεραπευτικό πρωτόκολλο του παιδιού» Τονίζει δε πως εκτός από το θεραπευτικό έργο που επιτελούν, διατηρούν επιχειρήσεις, οι οποίες απαρτίζονται από υπαλλήλους και έξοδα τα οποία πρέπει να καλύψουν. «Δεν αναφέρθηκαν σε εμάς ονομαστικά, όπως αναφέρθηκαν στα καταστήματα ή στα φροντιστήρια, το οποίο μας αποκλείει από οποιαδήποτε αποζημίωση αργότερα» αναφέρει η κ. Θεοχαρίδου. Ο κ. Παυλίδης εξηγεί πως το γεγονός ότι η θεραπεία και η διάγνωση δεν είναι ομαδική, δεν πρέπει να αποτελεί παράγοντα που να εμποδίζει την άμεση και υποχρεωτική αναστολή της λειτουργίας των θεραπευτηρίων. «Υπάρχει μια σύγχυση επειδή η θεραπεία και η διάγνωση είναι ατομική. Ωστόσο μπορεί να κολλήσει ο διαγνώστης– θεραπευτής και έτσι θα κολλήσει και το παιδί, γιατί είναι δίπλα του, ή το αντίστροφο. Μετά θα υπάρξει ένας φαύλος κύκλος» αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Παυλίδης. Το απόγευμα της Τρίτης 17/3 ανακοινώθηκαν από την υφυπουργό Παιδείας κ. Ζαχαράκη διευκρινίσεις για τη λειτουργία των ΚΕΣΥ, αναστέλλοντας όλες τις προγραμματισμένες ενέργειες που απαιτούν φυσική παρουσία μαθητών. Ωστόσο, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν έχει υπάρξει κάποια πρόβλεψη για τα ιδιωτικά θεραπευτήρια ειδικής αγωγής. Αξιοσημείωτο είναι δε, πως ορισμένα παραμένουν ακόμα ανοιχτά. Συμβουλές για το τι μπορούν να κάνουν οι γονείς με τα παιδιά στο σπίτι Ένα παιδί με αναπτυξιακή διαταραχή ή με ΔΕΠΥ χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και φροντίδας, και ειδικότερα τις μέρες της καραντίνας στο σπίτι, καθώς δεν μπορεί να διοχετεύσει την ενέργεια του. Οι ειδικοί δίνουν στους γονείς τις ακόλουθες προτάσεις και συμβουλές για ενδιαφέρουσες και δημιουργικές λύσεις στο σπίτι: -Πρόγραμμα. Είναι απαραίτητο όπως τονίζουν το παιδί να συνεχίσει να τηρεί ένα πρόγραμμα, όπως πριν ξεκινήσει αυτή η νέα κατάσταση της καραντίνας, που πρόκειται για μια ραγδαία αλλαγή στη καθημερινότητα του παιδιού. Το πρόγραμμα θα βοηθήσει στην οργάνωση και στη συγκέντρωση. Όπως το παιδί είχε ένα ημερήσιο και εβδομαδιαίο πρόγραμμα, τώρα θα πρέπει να τροποποιηθεί και να ισχύσει σε μια διαφορετική μορφή. -Είναι σημαντικό όταν το παιδί σηκώνεται το πρωί, να αλλάζει και να μην φορά τις πιτζάμες όλη μέρα, ώστε να αποκτά ενεργό ρόλο και να ξεκινάει τη μέρα του μπαίνοντας σε πρόγραμμα. -Μια πιο εξειδικευμένη πρόταση που κάνει η κ. Θεοχαρίδου στους γονείς είναι να διαμορφώσουν αυτή την περίοδο στο σπίτι ένα δωμάτιο ή ένα χώρο όπως μια σχολική αίθουσα. Να προγραμματίσουν κάποιες δραστηριότητες που θα κάνουν εκεί. Η κ. Θεοχαρίδου προτείνει μάλιστα την δραματοποίηση, καθώς τα θεατρικά παιχνίδια και η εναλλαγή σε διάφορους ρόλους είναι μια ευεργετική λύση για τα παιδιά. – Ο ελεύθερος χρόνος μπορεί να αξιοποιηθεί σε επαναλήψεις όσων έχουν διδαχτεί στο σχολείο, με τη βοήθεια των γονέων. Ακόμα και 1-2 ώρες είναι αρκετές. Πηγή: www.grtimes.gr 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο 31 ΝΕΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ. ΣΤΑ 418 ΣΥΝΟΛΙΚΑ Επόμενο άρθρο #ΜΕΝΟΥΜΕΣΠΙΤΙ ΜΕ ΜΑΙΚ ΒΑΪΚΙΝΓΚ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Τέμπη: Ανοιχτή η υπόθεση για περαιτέρω έρευνα από το Ευρωκοινοβούλιo Συστάσεις ΕΟΔΥ για το άνοιγμα των σχολείων στις 8 Ιανουαρίου 2024 Τα τσόφλια του αβγού (ένα παραμύθι από την Ιρλανδία όπως το αφηγήθηκαν οι Παραμυθοκόρες) Secret Santa: Το Μαζί για το Παιδί εκπληρώνει τις ευχές 1.520 παιδιών! Φωτεινά χαμόγελα και αυτά τα Χριστούγεννα #safefriday 2023: Και φέτος η Hellas Direct βγαίνει στους δρόμους και φτιάχνει σχολικές διαβάσεις