Αρχική ΜΟΥΣΙΚΗ Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΑΥΛΟΣ ΤΟΥ ΜΟΤΣΑΡΤ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΩΜΙΚΗ ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΣ

Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΑΥΛΟΣ ΤΟΥ ΜΟΤΣΑΡΤ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΩΜΙΚΗ ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΣ

από Τaλκ

Ο πιο επιτυχημένος και πολυσυζητημένος Μαγικός αυλός της εποχής μας έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Η πολυταξιδεμένη παραγωγή της Κωμικής Όπερας του Βερολίνου, στην οποία το animation συνομιλεί με το ζωντανό θέαμα, θα παρουσιαστεί από τις 31 Μαρτίου και για 12 παραστάσεις, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε μουσική διεύθυνση Ζωής Τσόκανου και Γιώργου Μπαλατσινού.

Ο Μαγικός αυλός σε σκηνοθεσία του Μπάρρη Κόσκυ, καλλιτεχνικού διευθυντή της Κωμικής Όπερας του Βερολίνου και της Σούζαν Αντράντε, της βρετανικής θεατρικής ομάδας 1927, έχει μαγέψει εκατοντάδες χιλιάδες θεατές σε όλο τον κόσμο, αφενός με τη φαντασία της παραγωγής, αφετέρου με την ακρίβεια με την οποία εκτελείται από τους καλλιτέχνες η «χορευτική» σκηνοθεσία, στην οποία η αισθητική του καμπαρέ, του μιούζικ χολ και των θεαμάτων της εποχής της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης συναντά το βρετανικό χιούμορ και την όπερα.

Ο Μαγικός αυλός είναι η πρώτη όπερα του Μότσαρτ για ευρύ κοινό. Με το έργο αυτό, ο κορυφαίος συνθέτης επιθυμούσε να γοητεύσει τους πολλούς, αλλά και να προσφέρει βαθύτερο επίπεδο ανάγνωσης στους πιο καλλιεργημένους. Ο λόγος για τον οποίο η όπερα αυτή εξακολουθεί να προσελκύει ταυτόχρονα τόσο τους ελάχιστα μυημένους στο είδος και κυρίως τα παιδιά όσο και τους ειδήμονες, είναι η πολυδιάστατη φύση της. Το ποιητικό κείμενο και η μουσική γίνονται σε πρώτο επίπεδο άμεσα κατανοητά από το πλατύ κοινό: η αφήγηση είναι απλή, γραμμική και η μουσική είναι μελωδική – ακουμπά ευχάριστα στο αυτί. Ταυτόχρονα το μουσικά καλλιεργημένο ακροατήριο δεν παύει ποτέ να ανακαλύπτει τον ανεξάντλητο πλούτο του έργου αυτού, με τους πολυεπίπεδους συμβολισμούς του κειμένου, αλλά και την ιδιαίτερα εκλεπτυσμένη και γεμάτη πρωτοτυπία γραφή του Μότσαρτ. Η υπόθεση αφορά την προσπάθεια του Ταμίνο να ελευθερώσει την όμορφη Παμίνα από τον Ζαράστρο. Η μητέρα της, η Βασίλισσα της Νύχτας, παρέχει γι’ αυτόν το σκοπό στον Ταμίνο ένα μαγικό αυλό και στον ακόλουθό του Παπαγκένο ασημένια καμπανάκια, των οποίων ο ήχος βοηθά να ξεπεραστούν κάθε είδους δοκιμασίες. Σταδιακά οι στερεότυπες απόψεις για το καλό και το κακό ανατρέπονται. Αυτό, το οποίο αποδεικνύεται καλό θριαμβεύει και το κακό κατακρημνίζεται.

Την ευθύνη της μουσικής διεύθυνσης του Μαγικού Αυλού έχουν δύο διακεκριμένοι αρχιμουσικοί της νεότερης γενιάς, η καλλιτεχνική διευθύντρια της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, Ζωή Τσόκανου και ο Γιώργος Μπαλατσινός. Στη διανομή συμμετέχουν νεότεροι και καταξιωμένοι μονωδοί, όπως οι Πέτρος Μαγουλάς, Δημήτρης Κασιούμης, Σάσα Εμανουέλ Κράμερ, Βασίλης Καβάγιας, Μαρία Παλάσκα, Χρύσα Μαλιαμάνη, Τίμος Σιρλαντζής, Μάριος Σαραντίδης κ.α. Τον ρόλο της Βασίλισσας της Νύχτας –έναν από τους απαιτητικότερους του ρεπερτορίου της υψιφώνου– θα ερμηνεύσουν, η Χριστίνα Πουλίτση, η Ελληνίδα σοπράνο που έχει πρωταγωνιστήσει σε δεκάδες παραστάσεις της παραγωγής αυτής σε όλο τον κόσμο, ως στενότατη πλέον συνεργάτρια του Μπάρρη Κόσκυ, η Βασιλική Καραγιάννη και η Δήμητρα Κωτίδου. Την Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

Ο Κόσκυ με τη βρετανική θεατρική ομάδα «1927» (Σούζαν Αντράντε-Πωλ Μπάρριτ) δημιούργησαν, με τη συνδρομή του animation, ένα απρόσμενο παραμύθι γεμάτο χρώμα, χαρά και εφευρετικότητα και «άνοιξαν τον δρόμο για ένα πιο ελεύθερο και πειραματικό στιλ παρουσίασης μιας όπερας σήμερα», όπως έγραψαν οι New York Times στην κριτική τους. Το δημιουργικό σύμπαν του Μαγικού αυλού έχει ιδιότυπες αναφορές από τον Μπάστερ Κήτον έως τον Τέρρυ Γκίλλιαμ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μπάρρη Κόσκυ: “Η Σουζάν Αντράντε και ο Πωλ Μπάρριτ (Ομάδα 1927), όπως κι εγώ βέβαια, μοιραζόμαστε μια ιδιαίτερη αγάπη για την επιθεώρηση, το βωντβίλ, το μιούζικ χολ και συγγενείς θεατρικές μορφές. Εννοείται ότι ανάμεσα σ’ αυτές είναι και ο βωβός κινηματογράφος, γι’ αυτό και ο δικός μας Παπαγκένο έχει στοιχεία του Μπάστερ Κήτον, ο Μονόστατος είναι και λίγο Νοσφεράτου, ενώ η Παμίνα μπορεί να θυμίζει λιγάκι τη Λουίζ Μπρουκς. Ας μη θεωρηθεί όμως ότι όλα αυτά αποτελούν κάποιο ιδιότυπο αφιέρωμα στον βωβό κινηματογράφο, γιατί ενυπάρχουν πάρα πολλές επιρροές από άλλους χώρους. Ο κόσμος του βωβού μάς χάρισε ένα λεξιλόγιο στο οποίο μπορούμε να δώσουμε πολύ ευρύτερες διαστάσεις“.

Από το 2012 που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Βερολίνο, το «θαυμάσιο παράλογο μείγμα βωβού κινηματογράφου και ταινίας κινουμένων σχεδίων» (Berliner Morgenpost), έως σήμερα, ο Μαγικός αυλός έχει μαγέψει πάνω από 350.000 θεατές, από το Λος Άντζελες, τη Μινεσσότα, την Κίνα, τη Σεούλ, από το Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, από την Ισπανία και την Ελβετία, έως το Μπολσόι της Μόσχας και την Κωμική Όπερα του Παρισιού. Στον Αυλό, ο Κόσκυ φέρνει στην τέχνη της όπερας μια νέα διάσταση με μια πρωτόγνωρη και εντυπωσιακή χρήση live video, προτείνοντας μια νέα ανάγνωση του έργου, όπου οι τραγουδιστές της όπερας αλληλεπιδρούν με καρτούν επί σκηνής.

Ο Κόσκυ προτείνει τη δική του ανάγνωση για το βαθύτερο νόημα του Μαγικού αυλού, καθώς θεωρεί ότι το έργο μιλάει για την αναζήτηση της αγάπης στον κόσμο των ονείρων, με μεγάλες δόσεις μοναχικότητας.

O Μπάρρη Κόσκυ, με καταγωγή από την Αυστραλία, είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Κωμικής Όπερας του Βερολίνου, από την καλλιτεχνική περίοδο 2012/13 και θεωρείται διεθνώς ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της όπερας με ανανεωτική ματιά. Εκτός από τις παραγωγές που έχει σκηνοθετήσει εκεί (μεταξύ άλλων Η τριλογία του Μοντεβέρντι, το West Side Story, Τα παραμύθια του Χόφμαν, Πελλέας & Μελισσάνθη, Ονιέγκιν κ.α.), δουλειές του έχουν παρουσιαστεί στην Εθνική Όπερα της Αγγλίας, την Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, τις όπερες του Μονάχου, της Φρανκφούρτης, της Ζυρίχης, στα Φεστιβάλ του Μπάιροϊτ, του Γκλάιντμπορν κ.α. Οι μελλοντικές του υποχρεώσεις περιλαμβάνουν την Όπερα του Παρισιού, την Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, το Φεστιβάλ της Αιξ αν Προβάνς κ.α. H βρετανική θεατρική ομάδα 1927, έχει ως ιδρυτικά μέλη τον κομίστα και εικονογράφο Πωλ Μπάρριτ και την συγγραφέα και περφόρμερ Σουζάν Αντράντε. Δημιουργήθηκαν το 2005 με στόχο να εξερευνήσουν ένα νέο είδος παραστατικής τέχνης που συνδυάζει το animation, τη μουσική και το ζωντανό θέαμα. Η ομάδα έχει παρουσιάσει δουλειές της στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, την Όπερα του Σύδνεϋ, το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, την Κωμική Όπερα του Βερολίνου, το Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ κ.α.

Πληροφορίες:

31 Μαρτίου 2018 & 1, 11, 13, 14, 15, 18, 20, 22, 25, 27, 29 Απριλίου 2018

Ώρα έναρξης: 19.30 (τις Κυριακές στις 18.30)

Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Μουσική διεύθυνση: Ζωή Τσόκανου (31/3, 1, 11, 13, 14, 15/4), Γιώργος Μπαλατσινός (18, 20, 22, 25, 27, 29/4)
Σκηνοθεσία: Σουζάν Αντράντε – Μπάρρη Κόσκυ

Αναβίωση σκηνοθεσίας: Τομπίας Ριμπίτσκι Animation, Πωλ Μπάρριτ Σύλληψη «1927» (Σουζάν Αντράντε, Πωλ Μπάρριτ) – Μπάρρη Κόσκυ
Σκηνικά-κοστούμια Έστερ Μπιαλάς

Διεύθυνση Χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Ζαράστρο Πέτρος Μαγουλάς (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
θ.α. (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
Ταμίνο Σάσα Εμάνουελ Κράμερ (31/3, 11, 13, 15/4)
Βασίλης Καβάγιας (1, 14, 18, 20, 22, 25, 27, 29/4)
Ομιλητής Γιώργος Ρούπας (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
θ.α. (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
Βασίλισσα της νύχτας Χριστίνα Πουλίτση (31/3, 22, 25, 27, 29/4)
Βασιλική Καραγιάννη  (1, 11, 13, 15, 18, 20/4)
Δήμητρα Κωτίδου (14/4)
Παμίνα Μαρία Παλάσκα (31/3, 11, 13, 15, 20, 22/4)
Χρύσα Μαλιαμάνη (1, 14, 18, 25, 27, 29/4)
Πρώτη κυρία Μίνα Πολυχρόνου (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
Μαρία Κωστράκη (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
Δεύτερη κυρία Αντωνία Καλογήρου (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
Άρτεμις Μπόγρη (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
Τρίτη κυρία Μαργαρίτα Συγγενιώτου (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
Έλενα Μαραγκού (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
Παπαγκένα Δήμητρα Κωτίδου (31/3, 15, 18, 20, 22/4)
Μαριλένα Στριφτόμπολα (1, 11,13, 14, 25, 27, 29/4)
Παπαγκένο Τίμος Σιρλαντζής (31/3, 13, 15, 18, 20, 29/4)
Μάριος Σαραντίδης (1, 11, 14, 22, 25, 27/4)
Μονόστατος Χρήστος Κεχρής (31/3, 13, 20, 22, 29/4)
Γιάννης Φίλιας (1, 11, 14, 15, 18, 25, 27/4)
Πρώτος αρματωμένος Γιάννης Κάβουρας (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
Φίλιππος Δελλατόλας (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
Δεύτερος αρματωμένος Διονύσης Τσαντίνης (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
Θεόδωρος Μωραΐτης  (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)

Με την Ορχήστρα  και τη Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Τιμές εισιτηρίων: 15, 20, 35, 50, 55, 80 ευρώ
Φοιτητικό, παιδικό: 12 ευρώ
Περιορισμένης ορατότητας: 10 ευρώ

 Προπώληση εισιτηρίων:

ΤΑΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΣ ΣΤΟ ΚΠΙΣΝ – Τ. 2130885700 (Καθημερινά 09.00-21.00)

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ PUBLIC & http://tickets.public.gr/

www.ticketservices.gr

www.nationalopera.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ






Facebook

Newsletter

Συμπληρώστε το email σας για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα του Τaλκ

talcmag.gr ©2023 – All Right Reserved.