ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ΤΡΙΤΗ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΕΝΑΝ… ΓΑΤΟ από Τaλκ 27 Φεβρουαρίου, 2018 από Τaλκ 27 Φεβρουαρίου, 2018 0 Κανείς δεν γνωρίζει το παρελθόν του Tombi, αλλά ούτε πώς βρέθηκε στην αυλή ενός δημοτικού σχολείου της Σμύρνης στην Τουρκία, που έμελλε να αλλάξει την σχολική καθημερινότητα των παιδιών και να τον κάνει γνωστό σε όλη τη χώρα ως «ο πορτοκαλί γάτος-μαθητής». Ας πάρουμε όμως την ιστορία του από την αρχή. Ο Tombi, ένας πορτοκαλί και πολύ χαριτωμένος γάτος, εμφανίστηκε μια μέρα από το πουθενά στην αυλή ενός δημοτικού σχολείου στην περιοχή Bayrakli της Σμύρνης. Σε αντίθεση με τους άλλους αδέσποτους γάτους που ζούσαν εκεί, εκείνος επιζητούσε το χάδι των παιδιών, τριβόταν στα πόδια τους και τους έδειχνε την αγάπη του με μικρές ή μεγάλες επιδείξεις τρυφερότητας. Αλλά ο Tombi δεν σταμάτησε εκεί. Μια μέρα μπήκε στην αίθουσα διδασκαλίας της 3ης τάξης και παρέμεινε εκεί ανάμεσα στους 33 μικρούς μαθητές να παρακολουθεί μαζί τους το μάθημα, το οποίο ως δια μαγείας απέκτησε περισσότερο ενδιαφέρον για τα παιδιά, τα οποία έδειχναν πολύ πιο χαρούμενα με την παρουσία του τετράποδου αίλουρου φίλου τους στην τάξη τους, ενώ τα προσωπάκια τους έλαμπαν που μοιράζονταν μ’ αυτό το υπέροχο πλάσμα τα ίδια θρανία. Όλα τα παιδιά από την πρώτη στιγμή δέχτηκαν και αγκάλιασαν τον Tombi, και μέρα με τη μέρα τους είχε γίνει απαραίτητος και η καλύτερη τους παρέα στην τάξη. Κι έτσι ο Tombi με το σπαθί του έγινε μέλος της 3ης τάξης της κυρίας Ozlem Pinar Ivascu, η οποία απέκτησε ακόμα έναν αγαπημένο μαθητή που εμψύχωνε τα παιδιά της και με την αύρα του συνέβαλε καθοριστικά στην αύξηση της απόδοσής τους. «Ίσως θα περίμενε κανείς ότι η παρουσία ενός γάτου σε μια αίθουσα διδασκαλίας θα παρεμπόδιζε τη μάθηση των παιδιών. Χάρη όμως στον Tombi, οι μαθητές μου λάτρεψαν το σχολείο, έρχονται στην τάξη με μεγάλο ενθουσιασμό και παρακολουθούν με ιδιαίτερη προσοχή και μεγάλο ενδιαφέρον το μάθημα. Μάλιστα έρχονται έγκαιρα στο σχολείο για να φροντίσουν τον Tombi πριν χτυπήσει το κουδούνι» ανέφερε η δασκάλα. Ο Tombi είχε πια ένα ασφαλές μέρος για να κοιμηθεί και να περάσει τις μέρες του, με μπολάκια γεμάτα φαγητό και νερό, αλλά και δεκάδες φίλους τριγύρω του που τον αγαπούσαν και τον φρόντιζαν για να είναι εκείνος ευτυχισμένος. Η δασκάλα των μαθητών μετέφερε τον Tombi στον κτηνίατρο και αφού διαπιστώθηκε ότι είναι υγιής, εμβολιάστηκε και επέστρεψε ξανά στο σχολείο όπου και επίσημα υιοθετήθηκε από τους μαθητές της 3ης τάξης. Η κατάσταση στην τάξη ποτέ άλλοτε δεν ήταν καλύτερη. Και όλα αυτά χάρη στον Tombi. Ώσπου μια μέρα όλα ανατράπηκαν και η χαρά έδωσε τη θέση της στη θλίψη. Οι γονείς ενός μαθητή της 3ης τάξης όταν έμαθαν ότι ένας αδέσποτος γάτος περιφέρεται ελεύθερος στην αίθουσα διδασκαλίας, απαίτησαν από την διεύθυνση του σχολείου την άμεση απομάκρυνσή του, με τη δικαιολογία ότι θα μπορούσε να αποτελέσει κίνδυνο για την υγεία των παιδιών, επικαλούμενοι τυχόν αλλεργίες που ενδεχομένως να εμφάνιζε κάποιο από τα 33 παιδιά. Η καταγγελία των δύο γονέων δεν άφηνε κανένα περιθώριο στην διεύθυνση του σχολείου κι έτσι ο Tombi άφησε πίσω του τους αγαπημένους του συμμαθητές. Αυτός ο αποχωρισμός ήταν δύσκολος και πόνεσε πολύ τις αθώες καρδιές των παιδιών και του Tombi. Αρχικά o Tombi υιοθετήθηκε από την μαμά ενός μαθητή, την Nilay Cosardemir. Ο Tombi δεν ήταν πια ο χαρούμενος πορτοκαλί γάτος. Σταμάτησε να τρώει και γρήγορα άρχισε να χάνει επικίνδυνα βάρος. Μετά από τρεις μέρες η δασκάλα Ozlem Pinar Ivascu τον πήγε στο δικό της σπίτι, αλλά κι εκεί δεν ήταν ευτυχισμένος. «Όσο κι αν προσπάθησα να αλλάξω την ψυχολογία του, ο Tombi γινόταν μέρα με τη μέρα πιο δυστυχισμένος» ανέφερε η Ozlem Pinar Ivascu. Δυστυχισμένα όμως ήταν και τα 33 παιδιά που συνεχώς έκλαιγαν μέσα στην τάξη γιατί τους έλειπε ο φίλος τους, ο Tombi. Του έγραφαν κάθε μέρα γράμματα και ζωγράφιζαν εικόνες για να εκφράσουν την αγάπη τους για εκείνον, ζητώντας από την δασκάλα τους να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της προκειμένου να επιστρέψει ξανά κοντά τους. «Βλέποντας τους μαθητές μου και τον Tombi να είναι τόσο δυστυχισμένοι, αποφάσισα να δράσω και να γράψω τη θλιβερή αυτή ιστορία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», δήλωσε η δασκάλα. Η ιστορία του Tombi έγινε αμέσως γνωστή σε όλη τη χώρα και πήρε μεγάλες διαστάσεις. “Βρήκα μεγάλη υποστήριξη από πολλούς ανθρώπους, μεταξύ αυτών από τον διευθυντή μου στο σχολείο και τον επαρχιακό διευθυντή του Εθνικού Υπουργείου Παιδείας στη Σμύρνη, Omer Yahsi, ο οποίος απευθύνθηκε σε κτηνιάτρους που τον διαβεβαίωσαν επισήμως ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν κανένα κίνδυνο υγείας κι έτσι έδωσε εντολή να επιστρέψει ο Tombi στο σπίτι του, στην 3η τάξη και στους αγαπημένους του συμμαθητές που τόσο πολύ του έλειπαν» επισημαίνει η Ozlem Pinar Ivascu. Ακόμα και οι γονείς που είχαν ζητήσει την απομάκρυνση του Tombi από την τάξη, είχαν αλλάξει γνώμη και ήθελαν να επιστρέψει, κυρίως όταν αντιλήφθηκαν πόσο στοίχισε αυτή η ιστορία στην ψυχολογία και του παιδιού τους. Την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2018 ο Tombi γύρισε ξανά στην αγαπημένη του τάξη και τα παιδιά τον υποδέχτηκαν με τόση χαρά που η καρδιά τους πήγε να σπάσει. Είχαν ξανά κοντά τους τον φιλαράκο τους που μπήκε στη ζωή τους τόσο απρόσμενα και την έκανε πιο γλυκιά. Ο Tombi βρήκε ξανά τον χαρούμενο παιχνιδιάρικο εαυτό του και τα παιδιά έγιναν και πάλι ευτυχισμένα.«Ο Tombi για αυτά τα παιδιά είναι όλος τους ο κόσμος. Μακάρι κι άλλοι μαθητές να μπορέσουν σύντομα να μάθουν τι σημαίνει να έχεις κάποιον σαν τον Tombi συμμαθητή» ανάφερε πανευτυχής η δασκάλα Ozlem Pinar Ivascu. Πρωτογενής πηγή η ιστοσελίδα istoriesadespoton.gr 0 FacebookTwitterPinterestEmail Προηγούμενο άρθρο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ “Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΤΑ ΚΡΑΓΙΟΝΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΤΗΣΑΝ” Επόμενο άρθρο THE SCIENCE OF CSI: ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ | ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ! ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Από πού αντλούν τις σούπερ δυνάμεις τους οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας; Ταλέντο στη ζωή και…κίνητρο βερνικωμένο Πώς θα διαλέξω το κατάλληλο νηπιαγωγείο για το παιδί μου Μ(π)ες στο Μουσείο… και κάν’ το όπως τα βιβλία Η σημασία τού να πουλάνε τα παιδιά λεμονάδα: Η λύση για τον οικονομικό αναλφαβητισμό ξεκινάει από την εκπαίδευση Είναι άξιο μίμησης το εκπαιδευτικό μοντέλο της Σιγκαπούρης;